rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aurinkokennot.  (Luettu 699444 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2018 kello on 11:01
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #960 : 9.06.2013 kello on 22:29 »
Satuin kuulemaan päivällä Satakunnan radiosta,kun haastateltiin paikallisen sähköyhtiön edustajaa
huomenna Honkajoella avattavien masiinamessujen merkeissä,että nyt on saatavissa sellainen aurinkokennopaketti,olikohan 6 kennoa jotka tuottaa 1,5 kW ja joka on suoraan kytkettävissä valtakunnan verkkoon  ilman mitään akkupaketteja ja paikallinen,eli Vatajankosken sähkö vähentää sähkölaskusta sen tuottaman osan ,mikäli ei yllä kotitarpeen koko kulutukseen.
Ostaa myös  ylijäämäsähkön jos omasta kulutuksesta jää ylimäärästä. Thumb Thumb Thumb
Onko tietoa tuollaisen paketin hinnasta? :-\

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:08
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #961 : 10.06.2013 kello on 08:46 »
Vatajankosken sähkö on liikkeellä joissakin yleisötapahtumissa. Yhtiön nettisivuilta kuvankaappauksen otin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #962 : 10.06.2013 kello on 08:47 »
Pysyppä asiassa,maksaahan se sähköliittymäkin alku-kustannuksissa,energian käyttö on taas eri juttu !!
Tottakai maksaa ja se on yhtälailla energiakustannus, sähköliittymä vaan sattumalta ylensä on jo ihmisillä valmiina  :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2018 kello on 11:01
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #963 : 10.06.2013 kello on 12:14 »
Ja eiköhän se energiassa säästetty euromäärä hupene kun tulee akkuarsenaalin uusimisaika :'(

eihän nuo ikuisia ole.

Meinasin tuota autokäyttöä ;)
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013 kello on 14:19 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #964 : 10.06.2013 kello on 13:51 »
Fortumin aurinkopaketti ei sisällä akkuja vaan ylijäämätuotanto voidaan myydä heille, en sitten tiedä mitä maksavat  :(

  • Vieras
  • Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #965 : 10.06.2013 kello on 18:48 »
    Hiukka ihmetyttää kun jotkut täällä jurputtaa tuosta aurinkokennojen edullisuudesta. Ei karavaanisuudella ja edullisuudella ole paljon kontraa keskenään. Jos matkailla haluaa halvalla niin silloin on otettava esim; lento turkkiin ja tietty sellaisella täyshoito juoma syöntipaketilla.
    Käsittääkseni nuo aurinkopanelit ovat vähän kuin minun peräkärrysauna=tekevät reissaamisesta mukavampaa Thumb

    Riipumattomuus on kiva muussakin kuin housuissa ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #966 : 10.06.2013 kello on 19:23 »
    Hiukka ihmetyttää kun jotkut täällä jurputtaa tuosta aurinkokennojen edullisuudesta. Ei karavaanisuudella ja edullisuudella ole paljon kontraa keskenään. Jos matkailla haluaa halvalla niin silloin on otettava esim; lento turkkiin ja tietty sellaisella täyshoito juoma syöntipaketilla.
    Käsittääkseni nuo aurinkopanelit ovat vähän kuin minun peräkärrysauna=tekevät reissaamisesta mukavampaa Thumb

    Riipumattomuus on kiva muussakin kuin housuissa ;)
    Nimenomaan.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.03.2024 kello on 21:05
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #967 : 11.06.2013 kello on 09:40 »
    Hiukka ihmetyttää kun jotkut täällä jurputtaa tuosta aurinkokennojen edullisuudesta. Ei karavaanisuudella ja edullisuudella ole paljon kontraa keskenään. Jos matkailla haluaa halvalla niin silloin on otettava esim; lento turkkiin ja tietty sellaisella täyshoito juoma syöntipaketilla.
    Käsittääkseni nuo aurinkopanelit ovat vähän kuin minun peräkärrysauna=tekevät reissaamisesta mukavampaa Thumb

    Riipumattomuus on kiva muussakin kuin housuissa ;)

    kaikki kait täällä maailmassa maksaa  ;D
    toiselle on luksusta se turkin matka ja toiselle se että on riippumaton verkkovirrasta.
    turkinmatka kestää sen pari viikkoa mutta ne kennot on siellä katolla monta vuotta  ;)
    toki rahalla saa ja mopolla pääsee  ;D kyllä minusta on olemassa edullista karavaani elämääkin
    eihän se pakko ole aina omistaa uusinta uutta ja laitetta joka lähtöön  ;)
    eiköhän se ole ihan sitä mitä kukin haluaa  ;D
    kyllä minusta peräkärry sauna on luksusta  Thumb
    se on maku asia sano musti kun ....

    homma riippuu mistä roikkuu  :laugh:

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #969 : 11.06.2013 kello on 12:04 »
    Tämä on viimeinen kommentti ja osallistuminen tähän ketjuun: Olen hankkinut kennot aikoinaan oman tarpeeni mukaan,se oli minulle ainut oikea ratkaisu,enkä ole katunut,vietän aina Lapinreissuni alueilla,missä ei ole muuta energiaa käytettävissä,agre ei tulisi kysymykseenkään,ja tuon pakastimen,joka on osana matkan mielekkyyttä,jatkuva virran saanti on ehdoton,suuret akustot ja kennot takaavat sen,kokemusta on,tämä ratkaisu on henkilökohtainen,minulle paras!!!! Tulikohan asia nyt selväksi ?

       Piste.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #970 : 11.06.2013 kello on 12:11 »
    Tämä on viimeinen kommentti ja osallistuminen tähän ketjuun: Olen hankkinut kennot aikoinaan oman tarpeeni mukaan,se oli minulle ainut oikea ratkaisu,enkä ole katunut,vietän aina Lapinreissuni alueilla,missä ei ole muuta energiaa käytettävissä,agre ei tulisi kysymykseenkään,ja tuon pakastimen,joka on osana matkan mielekkyyttä,jatkuva virran saanti on ehdoton,suuret akustot ja kennot takaavat sen,kokemusta on,tämä ratkaisu on henkilökohtainen,minulle paras!!!! Tulikohan asia nyt selväksi ?

       Piste.
    Kukin tarpeensa mukaan ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #971 : 11.06.2013 kello on 12:47 »
    Tämä on viimeinen kommentti ja osallistuminen tähän ketjuun: Olen hankkinut kennot aikoinaan oman tarpeeni mukaan,se oli minulle ainut oikea ratkaisu,enkä ole katunut,vietän aina Lapinreissuni alueilla,missä ei ole muuta energiaa käytettävissä,agre ei tulisi kysymykseenkään,ja tuon pakastimen,joka on osana matkan mielekkyyttä,jatkuva virran saanti on ehdoton,suuret akustot ja kennot takaavat sen,kokemusta on,tämä ratkaisu on henkilökohtainen,minulle paras!!!! Tulikohan asia nyt selväksi ?

       Piste.
    Geneerinen itkupotkuraivari ja "viimeinen viesti" aurinkopaneeliketju un  ;D

    Äkkiseltään muistuu ainakin kolme vastaavaa tapausta, joskin edellisestä taitaa olla jo vuoden päivät.  Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #972 : 11.06.2013 kello on 12:49 »
    kaikki kait täällä maailmassa maksaa  ;D
    toiselle on luksusta se turkin matka ja toiselle se että on riippumaton verkkovirrasta.
    turkinmatka kestää sen pari viikkoa mutta ne kennot on siellä katolla monta vuotta  ;)
    toki rahalla saa ja mopolla pääsee  ;D kyllä minusta on olemassa edullista karavaani elämääkin
    eihän se pakko ole aina omistaa uusinta uutta ja laitetta joka lähtöön  ;)
    eiköhän se ole ihan sitä mitä kukin haluaa  ;D
    kyllä minusta peräkärry sauna on luksusta  Thumb
    se on maku asia sano musti kun ....

    homma riippuu mistä roikkuu  :laugh:
    Kysehän ei ollutkaan siitä etteikö kaikki maksaisi ja kukin prioriorisoikoon rahojaan mihin parhaaksi katsoo. Keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että täällä väitettiin aurinkoenergiaa nollakustanteiseksi vaihtoehdoksi karavaanikäyttöön.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
    • seniori
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #973 : 11.06.2013 kello on 14:35 »
     Thumb aurinkokennoille ja agregaatille Thumbd

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    Vs: Aurinkokennot.
    « Vastaus #974 : 11.06.2013 kello on 17:23 »
    Eli aurinkokenno on hyvä ja kun siihen lisää vielä pienen agrekaatin niin se on kuin piste iin päälle Thumb Thumb ;D