rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aurinkokennot.  (Luettu 699197 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #720 : 28.01.2013 kello on 06:52 »
Tuommonen sääpalvelulinkki löytyi. Taitaa olla samat hemmot asialla Tsahkalilla päin.
Siinä oli kiinnostava Aurinko osio, josta näki säteilytehon.
http://www.saapalvelu.fi/tampere/index.php

Hyvä kun muistutit, täytyy mennä putsaan kennot kuurasta. Eilen sentään aurinko näkyi, mutta säteilyt on ollu 22 pvä maksimissa!

http://www.saapalvelu.fi/kilpisjarvi/index.php

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #721 : 29.01.2013 kello on 14:39 »
Taivas paksussa pilvessä klo 13:30. Mutta lumi hohtaa siten että aurinkokenno tuotti 0,3 A Thumb
Parempi tuokin kun 0 A.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #722 : 8.02.2013 kello on 06:29 »
Hei vaan arvon solarpowerin käyttäjät!

Kertokaapas minulle,minulla kun hinnat ei pysy päässä kun en halua masentaa itseäni,niin tälläinen paketti on liikkeessä tarjolla.

Aurinkopaneeli 85W,akku,säädin ja kaksi valaisinta yhteishintaan 199 euroa.Luki vielä että ale -70%?

Onko huokea vai kallis,otan nyt saksanpaneelit huomioon myös, voiko tuo -70% pitää paikkaansa?

Kannaisiko raapaista paketti mukaan? Oli jäljellä useampia, kertokaapas kokeneemmat tietäjät.

Ajattelin tuota portinvartijan mökille valaistusta ja tvn virtalähteeksi, riittäkö teho siihen? Katon lape suoraan etelään ja koko päivän paistaa mökkelöön ilman varjostavia puita tms,koitan kaivaa kuvan!

Hei vaan ja kertokaa mielipiteenne niin niiden perusteella käyn hakemassa paketin pois!

t migel

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:00
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #723 : 8.02.2013 kello on 08:34 »
Minä vielä lisäisin; Kun ne kennot on asennettu kiinteästi katolee,homman voi unohtaa,ne on siellä,poveria tulee jos on tullakseen,mutta mitään ei tarvitse viritellä erikseen,ja kokemuksesta voin sanoa,kyllä kesällä ainakin meillä on virta riittänyt: Turhan Höpöttäjä kyllä kertoi paremmasta hyöty-suhteesta irto kennoilla,toki,mutta siinä on taas yksi värkättävä aina lisää,valinta on jokaisen päätettävissä,itse olen tyytyväinen tuohon kiinteään asennukseen !!!!!  ;)

 Tuon lisäksi kennot on hieman piilossa, suojassa ilkivallalta ja myös varastamiselta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #724 : 8.02.2013 kello on 08:44 »
Hei vaan arvon solarpowerin käyttäjät!

Kertokaapas minulle,minulla kun hinnat ei pysy päässä kun en halua masentaa itseäni,niin tälläinen paketti on liikkeessä tarjolla.

Aurinkopaneeli 85W,akku,säädin ja kaksi valaisinta yhteishintaan 199 euroa.Luki vielä että ale -70%?

Onko huokea vai kallis,otan nyt saksanpaneelit huomioon myös, voiko tuo -70% pitää paikkaansa?

Kannaisiko raapaista paketti mukaan? Oli jäljellä useampia, kertokaapas kokeneemmat tietäjät.

Ajattelin tuota portinvartijan mökille valaistusta ja tvn virtalähteeksi, riittäkö teho siihen? Katon lape suoraan etelään ja koko päivän paistaa mökkelöön ilman varjostavia puita tms,koitan kaivaa kuvan!

Hei vaan ja kertokaa mielipiteenne niin niiden perusteella käyn hakemassa paketin pois!

t migel

Osta pois halpa on. Akkujen koosta riippuu riittääkö virta, tuskin sinä sitä töllöä katselet kun aurinko paistaa.  :D

Jos mökillä ei olla useita päiviä putkeensa, eikä siellä tarvitse sähköä pois ollessasi. Laita auton tavaratilaan pari akkua, jotka latautuu ajaeessa. Pistoke puskurin alle, siitä virta sitten sisälle.  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #725 : 8.02.2013 kello on 10:08 »
Meeppä migel hakeen paketti pois. Valot lienee ledejä.

Jos muutaman tunnin kattoo telkkua niin ei siinä ihmeellisyyksiä tarvita.
Mulla on mökillä 16" grundig telkku, 12V, ja kulutus 20w. Nyt siitä on led versio joka kuluttaa vielä vähemmän.

Katolla 100 ja 85 wattiset kennot, akkuja 2X100Ah.
1500w invertteri, mikroaaltouuni, moccamaster, pölynimuri, fööni, jne.

Pihtiputaan korkeudella on kesäkuussa yöllä pari tuntia kun ei lataa lainkaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 10:29
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #726 : 8.02.2013 kello on 11:55 »

Katolla 100 ja 85 wattiset kennot, akkuja 2X100Ah.
1500w invertteri, mikroaaltouuni, moccamaster, pölynimuri, fööni, jne.


Oletko kokeillut kauanko pölynimuria voi käyttää ennen kuin invertteri alkaa valittamaan alijännitteestä? Virta nousee noilla kulutuksilla jo varsin suureksi, alkaa näytellä tärkeää roolia riittävän vahvat kaapelit ja laadukkat liitokset akkusähkön puolella.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #727 : 8.02.2013 kello on 12:13 »
Oletko kokeillut kauanko pölynimuria voi käyttää ennen kuin invertteri alkaa valittamaan alijännitteestä? Virta nousee noilla kulutuksilla jo varsin suureksi, alkaa näytellä tärkeää roolia riittävän vahvat kaapelit ja laadukkat liitokset akkusähkön puolella.

Eipä ole koskaan tarvinnu niin pitkään imuroida. Moccamaster on termospulloversio niin että sammuttaa ittensä kun vesi on menny läpi. Mikroaaltouunin kanssa kun puhaltaa menemään niin merkkivalot invertterissä alkaa kertoa alhaisesta varaustasosta, mutta kun mikron sammuttaa niin varaustaso on ihan kunnossa taas. Lienee niin että hitaasti purkava vapaa-ajan akku ei saa työnnettyä tarpeeksi tavaraa invertterille.

Ja joo, kaapelointi pitää olla kunnossa. Mulla on akkujen ja invertterin välissä puolimetriset kaapelit, sellaset kun autossakin eli aika jämerää tavaraa. Ja pikkanen 200 A sulake välissä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #728 : 8.02.2013 kello on 18:38 »
Eipä ole koskaan tarvinnu niin pitkään imuroida. Moccamaster on termospulloversio niin että sammuttaa ittensä kun vesi on menny läpi. Mikroaaltouunin kanssa kun puhaltaa menemään niin merkkivalot invertterissä alkaa kertoa alhaisesta varaustasosta, mutta kun mikron sammuttaa niin varaustaso on ihan kunnossa taas. Lienee niin että hitaasti purkava vapaa-ajan akku ei saa työnnettyä tarpeeksi tavaraa invertterille.

Ja joo, kaapelointi pitää olla kunnossa. Mulla on akkujen ja invertterin välissä puolimetriset kaapelit, sellaset kun autossakin eli aika jämerää tavaraa. Ja pikkanen 200 A sulake välissä.

Jos on iso invertteri, silloin parhaat on tavalliset starttiakut.  :)

Minä kokeilin mökillä invertterin kautta imuroida, ei löydy sellaisia sulakkeita että sen lystin kestäisi.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #729 : 8.02.2013 kello on 18:42 »
Jos on iso invertteri, silloin parhaat on tavalliset starttiakut.  :)

Minä kokeilin mökillä invertterin kautta imuroida, ei löydy sellaisia sulakkeita että sen lystin kestäisi.  :D

Eipähän tarvi imuroida.  ;D ;D ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #730 : 14.02.2013 kello on 20:11 »
Onko kukaan muuten matkustellut tämän talven aikana lentokoneella. Että onko sitä aurinkoa enää olemassa. Ei lataa kennot. Agrilla latasin.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #731 : 14.02.2013 kello on 20:32 »
Onko kukaan muuten matkustellut tämän talven aikana lentokoneella. Että onko sitä aurinkoa enää olemassa. Ei lataa kennot. Agrilla latasin.  ::)

On se olemassa! Tänäänkin paistoi niin, ettei tarvinnut edes takkaa lämmittää.   :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #732 : 14.02.2013 kello on 20:43 »
Onko kukaan muuten matkustellut tämän talven aikana lentokoneella. Että onko sitä aurinkoa enää olemassa. Ei lataa kennot. Agrilla latasin.  ::)

Ei ole aurikoa näkynyt. Misä he....sä mahtaa piilotella ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #733 : 14.02.2013 kello on 20:43 »
Jos on iso invertteri, silloin parhaat on tavalliset starttiakut.  :)

Minä kokeilin mökillä invertterin kautta imuroida, ei löydy sellaisia sulakkeita että sen lystin kestäisi.  :D

Tosi kun vesi. Kun tulee aika uusia, en ota vapaa-ajan akkuja.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.12.2021 kello on 14:47
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #734 : 14.02.2013 kello on 20:49 »
Onko kukaan muuten matkustellut tämän talven aikana lentokoneella. Että onko sitä aurinkoa enää olemassa. Ei lataa kennot. Agrilla latasin.  ::)

Juu,eipä tuota pahemmin ole näkyny,mutta ehkä se vielä jostain päin muailmaa löytyy kuhan maltetaa vielä 22 yötä nukkua.Kanarialle taas muutteesta pitäs viikoksi  lennähtää .
Tapana on ollu käydä polttelemas näin kevään korvalla pelletillä säästyneet
lämmityskäppyrät  pois kuleksimasta. Se on jokseenki se summa mitä 2 immeestä siinen viikoksi kustantaa. Sitäpaitsi öljy haisee .  Thumbd.
Siellä niitä kennoja näkee pilvin pimein Thumb