Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky - 25.03.2013 kello on 14:48 ---Aurinkotukku.fi:ssä näkyy olevan hinnat kohdallaan, paneleissa wattia kohden halvempia kuin Kärkkäisellä, valikoima vain on suppea. Itse sain mahtumaan auton katolle 2kpl 150W:n ja yhden 60W:n panelin, kaikki Kärkkäiseltä, pitäisi löytää parempi säädin, pitäisi olla vähintään 30A, nyt minulla on halpa 30A säädin, mutta ei ole oikein hyvä. Käytän samaa säädintä kun lataan akkuja aggrekaatilla, minulla on 15V 40A hakkuripoweri, saisi silloin säädin olla tuo 40A, mutta niitä on vähän tarjolla.
--- Lainaus päättyy ---
Jos sinulla on kaksi samanlaista panelia. Laita ne sarjaan ja 20A:n MPPT säädin. :D
james_III:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 25.03.2013 kello on 13:39 ---No niin, nyt hain postista uuden säätimen. Jospa se releen napsutus nyt loppuisi. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tilasin ulkomailta ja taisi posti ottaa käyttöön kesken kuljetuksen, neljättäpäivää osoitteena ulkomaanterminaali >:(
99:
Miten saataisiin tämä tieto aurinkokennoista myös tänne?
http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Aurinkokenno
Ja aurinkopaneeleista tänne?
http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Aurinkopaneeli
SeaSharky:
Taas on oppinut uutta näistä jutuista, tuo panelien sarjaan kytkeminen tuon MPPT säätimen kanssa on kyllä hyvä juttu, pitää harkita tosissaan. Voisin heittää tuon 60W:n panelin pois ja sen tilalle kolmannen 150W:n panelin ja kaikki kolme sitten sarjaan, ei tulisi enää paljon siirtohäviötä, tällä hetkellä tulee kun ei pysty käyttämään kuin muistaakseni 6mm2 kaapelia ja sekin on ainakin 4m pitkä.
perho-ukko:
Voi voi.. pojaat,lopettakaa se tarjouksien perässä juokseminen,eläkää tätä päivää,jos lähtee sille linjalle,että odottaa aina uutta teknikkaa,se on loputon polku,vanhenee ne kennotekniikatkin,mutta niin kaikki muukin elektroniikka,tehkää päätökset nyt,huomenna ne on jo vanhoja tekniikaltaan,mutta johonkin se raja on vedettävä!!!!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta