Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
Rauzi:
Meeppä migel hakeen paketti pois. Valot lienee ledejä.
Jos muutaman tunnin kattoo telkkua niin ei siinä ihmeellisyyksiä tarvita.
Mulla on mökillä 16" grundig telkku, 12V, ja kulutus 20w. Nyt siitä on led versio joka kuluttaa vielä vähemmän.
Katolla 100 ja 85 wattiset kennot, akkuja 2X100Ah.
1500w invertteri, mikroaaltouuni, moccamaster, pölynimuri, fööni, jne.
Pihtiputaan korkeudella on kesäkuussa yöllä pari tuntia kun ei lataa lainkaan.
Opa:
--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 8.02.2013 kello on 10:08 ---
Katolla 100 ja 85 wattiset kennot, akkuja 2X100Ah.
1500w invertteri, mikroaaltouuni, moccamaster, pölynimuri, fööni, jne.
--- Lainaus päättyy ---
Oletko kokeillut kauanko pölynimuria voi käyttää ennen kuin invertteri alkaa valittamaan alijännitteestä? Virta nousee noilla kulutuksilla jo varsin suureksi, alkaa näytellä tärkeää roolia riittävän vahvat kaapelit ja laadukkat liitokset akkusähkön puolella.
Rauzi:
--- Lainaus käyttäjältä: Opa - 8.02.2013 kello on 11:55 ---Oletko kokeillut kauanko pölynimuria voi käyttää ennen kuin invertteri alkaa valittamaan alijännitteestä? Virta nousee noilla kulutuksilla jo varsin suureksi, alkaa näytellä tärkeää roolia riittävän vahvat kaapelit ja laadukkat liitokset akkusähkön puolella.
--- Lainaus päättyy ---
Eipä ole koskaan tarvinnu niin pitkään imuroida. Moccamaster on termospulloversio niin että sammuttaa ittensä kun vesi on menny läpi. Mikroaaltouunin kanssa kun puhaltaa menemään niin merkkivalot invertterissä alkaa kertoa alhaisesta varaustasosta, mutta kun mikron sammuttaa niin varaustaso on ihan kunnossa taas. Lienee niin että hitaasti purkava vapaa-ajan akku ei saa työnnettyä tarpeeksi tavaraa invertterille.
Ja joo, kaapelointi pitää olla kunnossa. Mulla on akkujen ja invertterin välissä puolimetriset kaapelit, sellaset kun autossakin eli aika jämerää tavaraa. Ja pikkanen 200 A sulake välissä.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 8.02.2013 kello on 12:13 ---Eipä ole koskaan tarvinnu niin pitkään imuroida. Moccamaster on termospulloversio niin että sammuttaa ittensä kun vesi on menny läpi. Mikroaaltouunin kanssa kun puhaltaa menemään niin merkkivalot invertterissä alkaa kertoa alhaisesta varaustasosta, mutta kun mikron sammuttaa niin varaustaso on ihan kunnossa taas. Lienee niin että hitaasti purkava vapaa-ajan akku ei saa työnnettyä tarpeeksi tavaraa invertterille.
Ja joo, kaapelointi pitää olla kunnossa. Mulla on akkujen ja invertterin välissä puolimetriset kaapelit, sellaset kun autossakin eli aika jämerää tavaraa. Ja pikkanen 200 A sulake välissä.
--- Lainaus päättyy ---
Jos on iso invertteri, silloin parhaat on tavalliset starttiakut. :)
Minä kokeilin mökillä invertterin kautta imuroida, ei löydy sellaisia sulakkeita että sen lystin kestäisi. :D
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 8.02.2013 kello on 18:38 ---Jos on iso invertteri, silloin parhaat on tavalliset starttiakut. :)
Minä kokeilin mökillä invertterin kautta imuroida, ei löydy sellaisia sulakkeita että sen lystin kestäisi. :D
--- Lainaus päättyy ---
Eipähän tarvi imuroida. ;D ;D ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta