Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (133/534) > >>

"Masi":
Kevät alkaa tulemaan ja ensi kesän reissulla tulee varmaan suurin osa yöpymisistä olemaan paikoissa joissa ei ole sähköä eli maatilat ja pyreneiden vuoriston puskat.
Ja lauantaina vaimo haluaa ostamaan uusia astioita kampeermarktiin eindhoveniin, joten minä taidan ostaa aurikopaneelin 140 wattia nimellisteho tuolta sivulta http://www.kampeermarkt.com/Beaut-Daglicht-panelen.html , joten mielenpiteitä kaipailen.

Turhan Höpöttäjä:
Jos et ole paria yötä kauemmin ajamatta, laita lisää akkukapasiteettia, eikä tartte värkätä kennojen kanssa.  :)

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 15.01.2013     kello on 17:09 ---Kevät alkaa tulemaan ja ensi kesän reissulla tulee varmaan suurin osa yöpymisistä olemaan paikoissa joissa ei ole sähköä eli maatilat ja pyreneiden vuoriston puskat.
Ja lauantaina vaimo haluaa ostamaan uusia astioita kampeermarktiin eindhoveniin, joten minä taidan ostaa aurikopaneelin 140 wattia nimellisteho tuolta sivulta http://www.kampeermarkt.com/Beaut-Daglicht-panelen.html , joten mielenpiteitä kaipailen.

--- Lainaus päättyy ---

Yksikidepaneeleja näyttäisivät olevan. On tehoa hitusen enemmän kuin monikiteessä mutta on herkkä varjostukselle.
Luvattu 8A tuotto tulee siis vain kirkkaassa auringonpaisteessa suoraan aurinkoon suunnatulla paneelilla.
Itse ostaisin Steca PR 10 tai 20 säätimen. Siitä on ollut puhetta tässä ketjussa. Siinä on hyvä hyötysuhde ja saa todellista tietoa tuotosta, mikä voi auttaa esim kulkimen sijoituksessa aurinkoon nähden.
Perho Ukko muistuttaa kohta läpivienneistä ja kiinnityksestä ;D mikä onkin tärkeä asia huomioida, jos asentelet reissussa.

perho-ukko:
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

4ntti:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 15.01.2013     kello on 18:39 ---Perho Ukko muistuttaa kohta läpivienneistä ja kiinnityksestä

--- Lainaus päättyy ---
..sekä haukkuu kaikki ulkomailta tilatut ja "alle tonnin" kennot  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View