Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (70/534) > >>

RR:

--- Lainaus käyttäjältä: JEE - 23.05.2011     kello on 09:15 ---Lainaus "me uskotaan",ei ainakaan koske minua,sillä minä en usko ,että auton katolle kiinnitetty kenno voisi tuottaa yhtä paljon virtaa  kuin se joka on suunnattu suoraan aurinkoon ja vielä auringon  mukaan kääntyväksi.
Valolla on nimittäin sellainen taipumus ,että kohdatessaan kaltevanan pinnan,esim. vesi,osa heijastuu aina takaisin avaruuteen.
Samoin käy kun pintana on lasi, koska säteen kulma lasipintaan nähden muuttuu  mös säteen läpäisypituus kasvaa ja lasimateriassa on aina epäpuhtauksia jotka heijastavat säteen takaisin avaruuteen.
Paras tulos saavutettaisiin jos kennoparit olisivat valolle alttiina ilman lasipintaa tai vain mahdollisimman ohuen lasin takana
ja kohdistettu suoraan aurinkoon
 ::) ::)  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Eikös perhoukollakin ole paneelit kiinteästi auton katolla?

En minä ketään puolustele. Aikaisemmin oli pohdintaa siitä, että ovatko kalliimmat aurinkopaneelit parempia kuin halvemmat. Nyt näyttäisi siltä, että ainakin ne perhoukon kalliimmat paneelit ovat selkeästi parempia kuin nämä kyoceran valmisteet, jotka minulla on. Hintaero ja tehoero on linjassa.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: RR - 23.05.2011     kello on 18:32 ---Eikös perhoukollakin ole paneelit kiinteästi auton katolla?

En minä ketään puolustele. Aikaisemmin oli pohdintaa siitä, että ovatko kalliimmat aurinkopaneelit parempia kuin halvemmat. Nyt näyttäisi siltä, että ainakin ne perhoukon kalliimmat paneelit ovat selkeästi parempia kuin nämä kyoceran valmisteet, jotka minulla on. Hintaero ja tehoero on linjassa.

--- Lainaus päättyy ---
  Katolla on,eipä autoon oikein muuta ratkaisua ole,2x 55 W,maksoin paketista 835€ !! Mutta olen tyytyväinen,tuntuu virta riittävän !!

joo o:
En arvostele, enkä epäile. Haluaisin tietää kuinka paljon paneeli tuottaa sähköä silloin kun se on liikkeellä ja aurinko paistaa niihin vaikka parhaalla mahdollisella tavalla? Eli putoaako niiden teho kun niitä viedään esim. 80 km tuntivauhtia?

perho-ukko:
 Empä tiedä,ja ei kiinnosta,joka tapauksessa virta riittää komressori pakastimeen !!

retkeilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 23.05.2011     kello on 19:14 ---Haluaisin tietää kuinka paljon paneeli tuottaa sähköä silloin kun se on liikkeellä ja aurinko paistaa niihin vaikka parhaalla mahdollisella tavalla? Eli putoaako niiden teho kun niitä viedään esim. 80 km tuntivauhtia?

--- Lainaus päättyy ---

Ei tuolla vauhdilla taida olla suurta merkitystä ajelee minnepäin vaan, kun valonnopeus on (tyhjiössä) 299 792 458 metriä sekunnissa  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View