rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aurinkokennot.  (Luettu 704087 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2490 : 20.06.2019 kello on 15:54 »
Ja jos luet ilmoituksen uusiksi niin se on uusi !
No eihän se nyt mikään uusi ole jos sitä yksityishenkilö myy toiseen kertaan. Takuukin varmaan jo mennyt mikäli sellainen ollut. Käyttämätön toki voi ollakin.

Kummallinen käsitys jollain :-\

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2491 : 20.06.2019 kello on 15:57 »
Niinpä. Ne paneelit eivät näköjään edes maksa yhtään enempää, kuin vanhan malliset.

Ei maksa ei (n. 120€ tuollainen 285W paneli) ja lisäksi takuutakin annetaan (hiukan valmistajasta riippuen) 10v materiaaleille ynnä jopa 25v sen sähkötuoton pysyvyydelle yli 80% luvatusta. Tosin harmillisena 35mm paksuus sekä n. 20kg paino, mutta taas toisaalta yli 17% hyötysuhde on aikalailla jo toisissa sfääreissä mitä noilla ed.sukupolven lätkillä 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Autossa on pyörät
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2492 : 20.06.2019 kello on 16:09 »
No eihän se nyt mikään uusi ole jos sitä yksityishenkilö myy toiseen kertaan. Takuukin varmaan jo mennyt mikäli sellainen ollut. Käyttämätön toki voi ollakin.

Kummallinen käsitys jollain :-\
Toiseen kertaan, ensimmäistä kertaa hän sitä myy  :-*:P :P :P :P :P :P :P :P :P
Uusi on käyttämätön ja haluaisin nähdä kun suomesta kiinaan hoidetaan noita takuuasioita .
Saahan sen ostaa kaupasta isollakin rahalla . Ihan oma valinta  8)
https://www.akkuteho.fi/fi/product/triron-epever-3210nds2rcs-mppt-lataussaadin-30a/TRIRON3210N

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2493 : 20.06.2019 kello on 17:54 »
Tämä aurinkokennot osio on mennyt semmoseksi, että se joka meinaa aurinkokennot kulkimeensa asentaa, on pää pyörällä. Voisikko joku vääntäjistä yksiselitteisesti kertoa millaset kennot, miten kytketään, mikä säädin ja mihin sähkö kulkimessa syötetään. Kennojen kiinnitys on käyty läpi aikaisemmin. Joku voi aivan oikeasti tarvita opastusta. Itse en laita kennoja kulkimeen, laitoin lisää akkuja. Ja mökillä on kennot olleet jo yli kaksikymmentä vuotta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.03.2024 kello on 11:52
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2494 : 20.06.2019 kello on 17:58 »
Tämä aurinkokennot osio on mennyt semmoseksi, että se joka meinaa aurinkokennot kulkimeensa asentaa, on pää pyörällä. Voisikko joku vääntäjistä yksiselitteisesti kertoa millaset kennot, miten kytketään, mikä säädin ja mihin sähkö kulkimessa syötetään. Kennojen kiinnitys on käyty läpi aikaisemmin. Joku voi aivan oikeasti tarvita opastusta. Itse en laita kennoja kulkimeen, laitoin lisää akkuja. Ja mökillä on kennot olleet jo yli kaksikymmentä vuotta.
Nyt et turhaa höpötäkkään  ;D

Jään odottamaan....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:49
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2495 : 20.06.2019 kello on 19:04 »
16 paneelia, invertteri ja tykötarpeet odottavat maanantaita ja asentajia.



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:23
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2496 : 20.06.2019 kello on 22:32 »
Tämä aurinkokennot osio on mennyt semmoseksi, että se joka meinaa aurinkokennot kulkimeensa asentaa, on pää pyörällä. Voisikko joku vääntäjistä yksiselitteisesti kertoa millaset kennot, miten kytketään, mikä säädin ja mihin sähkö kulkimessa syötetään. Kennojen kiinnitys on käyty läpi aikaisemmin. Joku voi aivan oikeasti tarvita opastusta. Itse en laita kennoja kulkimeen, laitoin lisää akkuja. Ja mökillä on kennot olleet jo yli kaksikymmentä vuotta.
Käyn huomenna ostamassa väärän paneelin ja siihen sopimattoman säätimen. Kytken ne myöhemmin paikoilleen, mitä omalla järjelläni ymmärrän. Sitten monta vahinkoa ja kokemusta rikkaampana snobbailen tietämykselläni ja kerron kysyjille muutamalla sanalla kysyttyä asiaa, mutta en kerro tarkemmin mitä mikäkin hieno englannin sanasta väännetty suomalainen sana tarkoittaa.
Jos kysyjä vielä erehtyy uudestaan täsmentämään vastausta, niin annan sen nokkelin sanakääntein tuntea itsensä idiootiksi ja ihmettelen ääneen miksi se tollo ei lue vuosia vanhoja ketjuja, joissa itse olen yrittänyt tietoa etsiä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2497 : 20.06.2019 kello on 22:55 »
Käyn huomenna ostamassa väärän paneelin ja siihen sopimattoman säätimen. Kytken ne myöhemmin paikoilleen, mitä omalla järjelläni ymmärrän. Sitten monta vahinkoa ja kokemusta rikkaampana snobbailen tietämykselläni ja kerron kysyjille muutamalla sanalla kysyttyä asiaa, mutta en kerro tarkemmin mitä mikäkin hieno englannin sanasta väännetty suomalainen sana tarkoittaa.
Jos kysyjä vielä erehtyy uudestaan täsmentämään vastausta, niin annan sen nokkelin sanakääntein tuntea itsensä idiootiksi ja ihmettelen ääneen miksi se tollo ei lue vuosia vanhoja ketjuja, joissa itse olen yrittänyt tietoa etsiä.

Alat päästä jyvälle!    Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:57
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2498 : 21.06.2019 kello on 08:42 »
Käyn huomenna ostamassa väärän paneelin ja siihen sopimattoman säätimen. Kytken ne myöhemmin paikoilleen, mitä omalla järjelläni ymmärrän. Sitten monta vahinkoa ja kokemusta rikkaampana snobbailen tietämykselläni ja kerron kysyjille muutamalla sanalla kysyttyä asiaa, mutta en kerro tarkemmin mitä mikäkin hieno englannin sanasta väännetty suomalainen sana tarkoittaa.
Jos kysyjä vielä erehtyy uudestaan täsmentämään vastausta, niin annan sen nokkelin sanakääntein tuntea itsensä idiootiksi ja ihmettelen ääneen miksi se tollo ei lue vuosia vanhoja ketjuja, joissa itse olen yrittänyt tietoa etsiä.
Näinhän se menee,tästäkin aiheesta on saatu väännettyä niin vaikea,että pitänee suorittaa tutkintoja ydinfysiikan alalta ennenkuin uskaltaa paneeleja ostamaan >:D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Autossa on pyörät
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2499 : 21.06.2019 kello on 09:40 »
Tämä aurinkokennot osio on mennyt semmoseksi, että se joka meinaa aurinkokennot kulkimeensa asentaa, on pää pyörällä. Voisikko joku vääntäjistä yksiselitteisesti kertoa millaset kennot, miten kytketään, mikä säädin ja mihin sähkö kulkimessa syötetään. Kennojen kiinnitys on käyty läpi aikaisemmin. Joku voi aivan oikeasti tarvita opastusta. Itse en laita kennoja kulkimeen, laitoin lisää akkuja. Ja mökillä on kennot olleet jo yli kaksikymmentä vuotta.
167 sivua on juttua ja ei löydy?
Säätimistä ja tekniikasta seuraavassa kohtuu kattava juttu. Eikä tarvinnut kaukaa etsiä kun viereinen keskusteluketju.
https://karavaanari.org/index.php/topic,14144.0.html
Paneleita joku ehdotti uudenmallisia tehokkaampia tässä ketjussa. Niistä ei kokemusta mutta kuulemma hyviä ja jopa edullisia.

Eri kulkimissa kai kytketään eri paikkaan, ei siitä ole yleispätevää sääntöä.
Omassani on EBL99 jossa on kytkentäpaikka. En ole siihen kytkenyt vaan suoraan akkuun.
Tällöin en näe asunto-osan mittarista latausta paneelista, sen näyttää erillinen MT-50

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2500 : 21.06.2019 kello on 10:06 »
Kun ostaa ulkomitoiltaan katolle sopivan panelin, tai useamman jos sopii. Kaapeli (t) tiiviin läpiviennin kautta sisälle. Sulake, ja jatkaa säätimelle Mppt:lle tai mpp:lle. Säätimeltä akkuun tai akkuihin. Silloin kaikki on käden ulottuvilla ja ymmärrettävissä, jos jotakin vikaa tulee. Jos haluat tihrustella mitä järjestelmässä tapahtuu, laita vielä DMT-50 näyttö.  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2501 : 21.06.2019 kello on 11:15 »
Tuntuu näiden miljoonien ohjeiden mukaan että kaikki on tuhattaitureita ja kukaan ei tiedä mitään vaan katotaan savun hälvettyä ja tarkistetaan kytkentä ,ei muutä kuin uusix ja  taas uusia ohjeita , taitaa olla pare ku käy kysyy ammatti liikkeestä tai antaa asentaa siellä ettei käry käy.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Autossa on pyörät
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2502 : 21.06.2019 kello on 11:35 »
Hankalaa neuvoa kun ei tiedä ymmärtääkö lukija + ja - eron ja mikä on amppeeri.
Sen vuoksi tuo ehdotuksesi saa täyden kannatukseni. Thumb
Suurin osa kumminkin osaa alkaa vastaväittämään jos ja kun jotain suosittelee.
Kun jossain on joku halavempi….

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:23
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2503 : 21.06.2019 kello on 14:58 »
Nyt on kyydissä kärkkäisen isoin paneeli, 20A mppt-säädin, läpivientipalikka ja asennuspalikat. Rojut odottaa suihkukopissa ja itse paistan makkaraa ja otan mietintä/asennuskaljaa Hietasaaressa. Hyvää juhannusta palstan lukijoille.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:03
  • Epsoo
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #2504 : 4.07.2019 kello on 17:54 »
Miten tuommoinen iso paneeli pysyy katolla tuommoisilla kulmakiinnikkeillä? Luulisi, että tarttis jonkin "spoilerin".

Itse tein kiinnikkeet alumiiniprofiilista kun hirvitti hinnat mitä parista muovipalikasta pyydetään.