Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: zami - 14.05.2018 kello on 09:03 ---Saako aurinkopaneelin rinnalle kytkeä normi ctekin akkulaturin lataamaan akkuja, kun ollaan verkkosähkön alueella vai pitääkö aurinkopaneeli irrottaa säätimestä?
Jos saa, niin ilmeisesti myös autosta voi ottaa latausvirran jotta voi ajon aikana ladata extraa akkuihin?
Kyseessä vaunu, 100w paneeli, 20A MPPT-säädin, 200Ah AGM akkuja ja CTEK XS7000.
--- Lainaus päättyy ---
Kun molemmat latausvehkeet haistelee sitä jännitettä ja säätää latausta sen mukaan, niin kyllä ne toistensa älyn ja latauksen sotkee.
Minulla on myös Ctek 7000, kymmenvuotias luottopeli. Käytetty verkon lisäksi agregaatin ja invertterin perästä ja ainoa mikä minulla kestänyt. Lataa pakkasella tyhjääkin akkua hätätapauksessa, toisin kuin moni muu käyttämäni bentoni, biltema ja liidel malli.
Lämpiää kyllä reilusti, mutta kestänyt sen myös.
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 16.05.2018 kello on 08:56 ---Ääni tälle tuotemerkille Thumb
http://www.aurinkosahko.net/product/94/epsolar-bn-1224v-10---40a-mppt-lataussaadin-mt50-lisanaytolla
Useamman vuoden kokemus. Ja lisänäytöllä. Mukava seurailla lataustilannetta. Oma tilasin e-bay sta. Samoin kaverin säädin.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin pelaa Thumb Thumbq
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 21.05.2018 kello on 07:38 ---Kun molemmat latausvehkeet haistelee sitä jännitettä ja säätää latausta sen mukaan, niin kyllä ne toistensa älyn ja latauksen sotkee.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi sotkisivat?
On ihan normaalia, että kulkimessa on verkkolaturi ja paneelit, eikä valtakunnanverkko siitä notkahda.
kimi:
Minun ymmärryksen mukaan niitten on pakko vaikuttaa toisiinsa. Jos Ctek puskee 14V ja yli niin eihän panelin säädin silloin tuota täysillä ja päinvastoin. Tosin taas kerran minulla ei ole omaa kokemusta ja tuo perustuu arvaukseen. Tuskin ne mitään rikkoo, mutta lataustarpeiden arvioiminen menee luultavasti pieleen.
tsahkali:
Jos jomman kumman säätimen mielestä 'akku on täynnä', niin eihän se enää lataa.
Toinen voi vielä ladata mutta ei mikään mene 'sekaisin'.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta