Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 13.07.2017 kello on 21:11 ---Pitääkö paneelin ja säätimen välissäkin olla sulake...?
Mulla on nyt sulake säätimen ja akun välissä.
Olen hiukan arka, kun tämä Westin aurinkokennon johdot ovat joskus edellisessä elämässään kärähtäneet ja sytyttäneet palon.
--- Lainaus päättyy ---
Voihan paneelin ja säätimen väliin tulla oikosulku esim säätimen rikkoontuessa. Tehokas paneeli paisteella kaapelit käryyttää.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 13.07.2017 kello on 21:14 ---Voihan paneelin ja säätimen väliin tulla oikosulku esim säätimen rikkoontuessa. Tehokas paneeli paisteella kaapelit käryyttää.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä mun tapauksesta en tiedä mitä on tapahtunut....
Johdot olivat kuitenkin käryneet kennon ja säätimen väliltä. Ilmeisesti jotain verhoilua oli yrittänyt sytyttää. Jauhesammuttimen jauhoa tulee vieläkin rakosista. Kenno on ainakin mennyt uusiksi ja johdot.
Mautoilija:
Siis sulake sinne ettei vastaavaa tapahdu. Itsekin laitoin paneeliin 2kpl sulakkeita erään merkittävän caravanmyyjän tilaaman asennusyrityksen jäljiltä. Eipä työ vakuuttanut muutenkaan. Thumbd
Muttajoo, kaikkiin sähköasennuksiin sulake väliin. Jos jokin palaa, sulake on se vaarattomin.
jak900:
No tuohon täytyy sitten panostaa. Ilmeisesti helpoin laatta sulake rasialla toteuttaa, tarvii jostain vain kunnon liittimet hankkia vaiko ihan tavallisilla abikoilla...
Mitä herrat suosittelee ruuveiksi tuonne katolle?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 13.07.2017 kello on 21:28 ---Siis sulake sinne ettei vastaavaa tapahdu. Itsekin laitoin paneeliin 2kpl sulakkeita erään merkittävän caravanmyyjän tilaaman asennusyrityksen jäljiltä. Eipä työ vakuuttanut muutenkaan. Thumbd
Muttajoo, kaikkiin sähköasennuksiin sulake väliin. Jos jokin palaa, sulake on se vaarattomin.
--- Lainaus päättyy ---
Ok..
Tulisiko sulake asentaa lähelle säädintä, vaiko kennoa?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta