Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (417/534) > >>

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 12.05.2017     kello on 14:07 ---Entäs kun kytket normaali piuhalla valtakunnan verkkoon, teetkö samat jutut ?
Ja miksi ?
Itse en sen jälkeen kun kennon matkamökin katolle laitoin ole sen vehkeisiin koskenut. On sitten ollut piuha seinässä kiinni tai ei.
Enkä kyllä tiedä miksi pitäisi koskea. ;)

--- Lainaus päättyy ---
Hyvä kun huomautit. Vastaukseni jäi vajaaksi.
Siis agrea käyttäessäni lataan 36A laturilla ilman elektroniikkaa. Saattaa jännite nousta turhan korkealle.Kotosalla elektroniikka hoitaa jännitteen ja tuolloin sulake on paikoillaan.

Matkaaja5000:
Oisko järkevää laittaa on-off-kytkin miinus napaan, säätimen ja akun väliin. Kytkimestä virtapiiri poikki aurinkolataukselta ennen kuin alkaa lataamaan aggregaatilla ja normilaturilla. Ei tarvii akkukaapeleita mitenkään irrotella, kytkimen naqpsauttaminen off-asentoon ei liene liian suuri vaiva, vaikka oliskin sinällään turhaa. :)

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Matkaaja5000 - 12.05.2017     kello on 16:08 ---Oisko järkevää laittaa on-off-kytkin miinus napaan, säätimen ja akun väliin. Kytkimestä virtapiiri poikki aurinkolataukselta ennen kuin alkaa lataamaan aggregaatilla ja normilaturilla. Ei tarvii akkukaapeleita mitenkään irrotella, kytkimen naqpsauttaminen off-asentoon ei liene liian suuri vaiva, vaikka oliskin sinällään turhaa. :)

--- Lainaus päättyy ---
Asiasta en mitään tiedä, mutta...

Itse luulisin säätimessä olevan niin paljon älyä, että se lopettaa, tai pätkii virransyöttöä, jos akku saa virtaa muualta.
Tuleehan sitä ajaessakin kosolti virtaa akkuun ja aurinkokenno syöttäisi katolta samaan aikaan. Itse olen ladannut aivan normaalisti akkulaturilla, vaikka kenno on kytkettynä.
Itseasiassa olin huomaavinani, että latausvirta taivaalta hitusen väheni, kun akkulaturi puski toisesta suunnasta. Saattoi johtua myös valoista ja varjoista.

"Masi":
Kyllä systeemit on semmoisia, että laitetaan kiinni ja unohdetaan.
Tietysti ei vara venettä kaada eli nostaa akun ulos ja lataa siellä agrilla jos se antaa mielen rauhan.
Mutta turhaa se on. ;)

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 12.05.2017     kello on 16:50 ---Kyllä systeemit on semmoisia, että laitetaan kiinni ja unohdetaan.
Tietysti ei vara venettä kaada eli nostaa akun ulos ja lataa siellä agrilla jos se antaa mielen rauhan.
Mutta turhaa se on. ;)

--- Lainaus päättyy ---
Turhaa mikä turhaa. Kun akut on täynnä lopettaa säädin lataamisen ja siirtyy ylläpitotilaan. Joskus vain huvikseen tulee katteltua miten paljon kilowatteja taivaalta on tullut ja unhoittaa systeemin hoitamaan hommat. Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View