Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (383/534) > >>

makevw:
Asia alkanut kiinnostamaan, kun tuossa on akkuja saatavilla. Joutilaana nyt yks 92Ah akku ja mietin tt jos vaikka piha valaistukseen valjastaisi. Eli jonkinlaista paneeli ratkaisua pitäs kahtella. Kotia siis tulisi. Jos sopivan kokoisen kennon löytäisi, niin miten vaikuttaa jos sen asentaa terassin lasikatteen sisäpuolelle? Paras mahdollinen paikka tuo ei olisi, koska vasta joskus klo.13 eteenpäin paistaa aurinko tuolle lappeelle ja sekin sivusta päin..... muuten siihen ei varjotuksia tule mistään. Eli yksikidepaneeli toimisi hyvin. Pitää tuossa mittoa tarkemmin, mut joku 50W paneeli tuohon paikkaan saattaisi mennä kattotuolien väliin. Säädin varmaan kannattaisi olla se mppt?

makevw:
Tuli tässä mieleen, et olisiko ideaa kerätä jonkin moinen tietopankki tänne foorumille aurinkokenno asioista? Vai onko jo olemassa? Täällä tuntuu kuiten tietämystä ja kokemusta olevan paljonkin ihmisillä. Eli missä olisi mainittu kennojen tyypit ja niiden ominaisuuksista sekä noista säätimistä. Itse olen ihan aloittelija näiden kanssa. 12V sähköt sentäs jollain asteella tuttuja.

Teukka-74:
50w paneli on kovin hentoinen vaikka olisikin mppt-säädin. Monikide-ja ohutkalvo antaa enemmän anteeksi keräysasennolle kuin yksikide. Muistaakseni suoralla paisteella kaikkien kolmen panelin keräysteho oli jotakuinkin sama. Treffeillä kun testattiin.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

makevw:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 11.05.2016     kello on 09:05 ---50w paneli on kovin hentoinen vaikka olisikin mppt-säädin. Monikide-ja ohutkalvo antaa enemmän anteeksi keräysasennolle kuin yksikide. Muistaakseni suoralla paisteella kaikkien kolmen panelin keräysteho oli jotakuinkin sama. Treffeillä kun testattiin.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos, tällasta tietoa vähän hainkin kennon tyypistä mikä se parhaiten soveltuu. Ja näistä olisikin mielestäni hyvä jos olisi yhteenvetona ominaisuuksia vaikka ensimmäiseen viestiin lisättynä infoksi. Antaisi perustiedot hyvin kennoista ja ominaisuuksista heti alkuun. Tämä vain minun mielipiteeni.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: makevw - 11.05.2016     kello on 14:08 ---Kiitos, tällasta tietoa vähän hainkin kennon tyypistä mikä se parhaiten soveltuu. Ja näistä olisikin mielestäni hyvä jos olisi yhteenvetona ominaisuuksia vaikka ensimmäiseen viestiin lisättynä infoksi. Antaisi perustiedot hyvin kennoista ja ominaisuuksista heti alkuun. Tämä vain minun mielipiteeni.

--- Lainaus päättyy ---

Treffien mittaustulokset löytyy foorumilta ja voin jossain vaiheessa katsoa löydänkö ne. Siinä kokeiltiin eri säätimiä ja kennoja eri kokoonpanoissa ja aurinko-oloissa

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View