Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
ose:
Katolla on jo yksi rikkinäinen paneeli :( siksi pähkäilen kokoa.
Joku kauppias suositteli liimaamista suoraan kattoon, liimalla se on vielä entinenkin kiinni. Mitä jos sahaisi itse muovista korokepalat?
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: ose - 17.08.2015 kello on 16:51 ---Katolla on jo yksi rikkinäinen paneeli :( siksi pähkäilen kokoa.
Joku kauppias suositteli liimaamista suoraan kattoon, liimalla se on vielä entinenkin kiinni. Mitä jos sahaisi itse muovista korokepalat?
--- Lainaus päättyy ---
Jos sen paneelin liimaa kattoon suoraan kiinni ja apaneelin alla ei ole minkäänlaista tuuletusta niin varmasti alkaa juotokset aueta. Sinne jää ilmatila alle jossa lämpö nousee ja kovasti kun aurinko tummaan pintaan paistaa.
Eri asia on nuo ohut- ja taipuisat kalvot jotka liimataan kiinni sitten ettei sinne väliin jää ilmatilaa.
Eli tuo kiinnitys tapa on tainnut surmata panelisi.
Humoristi:
--- Lainaus käyttäjältä: ose - 17.08.2015 kello on 16:51 ---Katolla on jo yksi rikkinäinen paneeli :( siksi pähkäilen kokoa.
--- Lainaus päättyy ---
Tee L malliselta alumiini listasta kiinnikkeet ;)
Nuo kiinnikkeet mitkä aikaisemmassa kuvassa näkyy kustansi muistaakseni 35€
Kiinnikkeet liimattu kattoon ja paneeli ruostumattomilla pulteilla kiinni jotta saa irti jos tarvitsee.
Teukka-74:
Kyllä paneli pitää saada katosta irti. Minun ohutkalvopanelit on n.3cm katosta irti, paneleissa olevilla kiskilla kattoon kiinnitettynä. Oikeastaan sama millä kiinnität kunhan kestää sään vaihtelut ja ilmanosteen ajaessa. Humoristilla oli hyvä vinkki
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
ose:
Entinen saatu irti. Irrotettaessa paljastui että paneeliin menevät liuskat on irti. Oli muuten lujassa, 2-4 cm levyinen sikamassaliimaus ympäriinsä. Paneeli noin 6 mm vahva, lasi tosi luja. Made in Germany. Säädin on uusittu todennäköisesti 2014 koska on valmistettu 12/2013
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta