Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
taavi:
--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 29.06.2015 kello on 07:42 ---Mielenkiintonen juttu. Latasin eilen akkua pihassa kennosta ja säädin oli rappujen vieressä maassa. Vähän aikaa kun oli ollut, niin muutama musta murkku oli säätimen päällä ja vierellä. Muutaman tunnin olin pois ja palatessani muurahaisia aivan kuhisi siinä. Pyyhin säätimen niin siinä olevasta pienestä raosta alkoi tulla niitä pois sieltä sisältä. Aikani kattelin, kunnes avasin sen. Ihan massana kuollleita murkkuja oli sisällä. Mikähän niitä sinne houkutteli.
--- Lainaus päättyy ---
Tähän pakko kommentoida, että itsellä täysin samanlainen kokemus mökiltämme. Siellä lataussäädin tosin oli seinässä kiinni, mutta murkkuja vilisi sekin. Raidilla siitä onneksi selvis eikä homma sen jälkeen ole toistunut.
Leader dog:
Tänään tuli paneelit ulkomailta DHL:n kyydillä ja ehjänä!. ;D.
hartsakoski:
--- Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 14.07.2015 kello on 18:01 ---Tänään tuli paneelit ulkomailta DHL:n kyydillä ja ehjänä!. ;D.
--- Lainaus päättyy ---
Olen ajatellut myös laittaa tuon paneelin ja säätimen.Haenko ne Kärkkäiseltä,todennäköisesti.85W paneeli ja 20A säädin.Paljonkohan halvemmalla saa ulkomailta,en ole sieltä koskaan mitään tilannut.Mitä hankintakanavia yleisö kokemusten perusteella suosittelee?
joo o:
--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 15.07.2015 kello on 11:59 ---Olen ajatellut myös laittaa tuon paneelin ja säätimen.Haenko ne Kärkkäiseltä,todennäköisesti.85W paneeli ja 20A säädin.Paljonkohan halvemmalla saa ulkomailta,en ole sieltä koskaan mitään tilannut.Mitä hankintakanavia yleisö kokemusten perusteella suosittelee?
--- Lainaus päättyy ---
Sama juttu. Ulkomailta tilauskokemus puuttuu. Mutta olen tilannut tarvikkeet tuolta http://www.jn-solar.fi/fi/3-aurinkopaneelit kun on hyvä palvelu ja luottamus tänne, jo vuosien takaa.
Teukka-74:
^
Suosittelen paneleita. Minulla 2 panelia ja parhaimmillaan tulee virtaa 11,5A joten
hakkkaa monet laturit.
E-bay:sta tilattu säädin, Suomesta panelit. Säätimen hinnassa sain TUONA hetkenä
hinta edun >100€. Ja hyvin on toiminut Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta