Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (324/534) > >>

Leader dog:
Onneksi katolla olevat paneeilit eivät "paskotu" läheskään niin helposti kuin esim. tuulilasi. Tuolloinhan menisi varmaan hermot ko. hinkkaukseen.

Teukka-74:
^
Näinpä. Ja talon katolla olevalta panelilta vesi valuu pois eikä jää "kellottamaan" kuten vaakatasossa
vaunulla.

Bliz:

--- Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 29.05.2015     kello on 16:49 ---En ehtinyt "vahata" paneeleja, kun ne tulivat hieman käytetyn oloisia minulle tullessaan. Lähtivät eilen takaisin kotimaiselle myyjälle, josko seuraavat olisivat priimaa, mistä on maksettukkin.

Btw. Teukka, Avancis A-paneelien pinnat näyttää olevan lasia , joten ajattelin laittaa saman tapaista ainetta niiden pintaan kun on esim. Lexusen sivulaseissa ja lentokoneiden tuulilaseissa, täällä Suomessa sitä on kaupattu mm. "viis sateesta" nimisenä tuotteena, se hylkii vettä ja likaa, tosin tämä tarvikeliikkeiden aine ei ole läheskään niin kestävää kuin lentokoneissa ja Lexusessa. Ja jos paneelin pinta on ns."plexiä" niin ulkomailla lentokone tarvikkeena myydään Plexus nimistä tuotetta samaan tarkoitukseen.

--- Lainaus päättyy ---

Oliko tuontiliikkeen avancis ohutkalvoja nuo "käytetyt" meinaan itse ostin viisi paneelia ja yksi oli käytetty ja likainen ja neljä oli uusia. Kyllä pisti ihan suoraan sanottuna käyrän aavistuksen nousemaan että käytettyä tavaraa myydään uutena.

Teukka-74:
^
No jo on jumalauta  Thumbd Minä kävin hakemassa Rautiasta
omat panelit ja tuliterät oli. Onpa törkeää touhua ollut kohdallasi.

jaketson:
Kertokaapas miksi saan 3 paneelia rinnan kytkettynä paremman tuoton kuin sarjaan kytkettynä? Katolta löytyy 2 50w paneelia ja 1 100w paneeli. Nyt aamulla testailin niin sarjassa tuotto on 3a ja rinnan 5.1a.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View