Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (320/534) > >>

Stara:
Jätetäänpä tiedonjako tähän, niin ei sotke ammattilaisten keskustelua.
Ajatuksena oli jakaa faktatietoa puoluettomasti. Kiitän mielenkiinnosta.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 24.05.2015     kello on 11:23 ---Jätetäänpä tiedonjako tähän, niin ei sotke ammattilaisten keskustelua.

--- Lainaus päättyy ---

Minä tätä osaltani pyysin ja kiitos kun asiallisesti vastasit.

Minä näen tässä käppyrässä sen mikä on aurinkosähkön perusfaktaa.
Tuossa näkyy siis huippulaitteiston tuotto suhteessa kelloon aurinkoisena päivänä
Sitä ei voi parantaa asennuksella eikä säätimillä eikä sijainnilla Suomessa.
Tästä hetkestä pari kuukautta taivaan max energian määrä pysyy samana.

Minun johtopäätökset on että kannattaako näiden tietojen jälkeen miettiä ja mitata tuleeko 100W vehkeestä pilvisellä tai ilta-auringossa 700 vai 900 milliamppeeria, kun sillä ei ole kovin suurta merkitystä.
Kun sitä paneelia laittaa, niin samantien niinpaljon kuin tilaa katolla on.

Mittatulokset kiinnostaa minuakin, mutta aurinko ei mittaamallakaan ala kiertää maapaneelia. ;)

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 24.05.2015     kello on 11:23 ---Jätetäänpä tiedonjako tähän, niin ei sotke ammattilaisten keskustelua.

--- Lainaus päättyy ---
elä ny ihmees lopeta! ihan mielenkiintosta tietooo tommosen voimalaitoksen tuotosta.
sopiihan tänne aloittaa uuden keskustellun oikeella otsikolla jolloin helpommin pysyy asia siinä mistä otsikossa puhuttiin. ja tää jutustelu on mun mielest ollu ihan otsikon mukaista..

Teukka-74:
No huh kun on herkkää. Ei tässä muusta ole kysymys kuin siitä että porukka erottaa nämä asiat. Turha tästä palkoja on nessuun repiä. Samaa mieltä siitä että katto täyteen paneleja mutta on ne erot oikeesti isompia kuin alle 1000mA.

Leader dog:
Heh, onneksi tänne saa ja pitää kirjottaa omia ajatuksia,empiirisiä kokemuksia ja kysymyksiä ko. aiheesta. Absoluuttista totuuta ei tiedä edes NASA:n miehet, muutenhan kaikki olisi jo valmiiksi pureskeltu.  :P Thumb Thumb

Btw. Jos ikinä matkaatte Floridassa niin suosittelen varaamaan yhden kokonaisen päivän Kennedyn space station:n tsekkaamiseen ja siellä erityisesti sukkulaan, onse metka peli. ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View