Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (310/534) > >>

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: james_III - 17.05.2015     kello on 11:45 ---Etkös itse ollut juurikin sitämieltä sivu takaperin että tämä hölynpöly on turhaa, lueppa uudelleen josko oikeat lukemat sieltä kuitenkin löytyy mitä olin tarkoittamassa. En ole ehkä selkein kirjottaja mutta tämän vitsin keksit kyllä täysin itse väkisin vääntämällä. Yritä tämmösille sitte esimerkkitapausta kertoilla....

--- Lainaus päättyy ---

Ehkäpä ymmärsin väärin järjestelmäsi koon.

Yritän korjata sitä myyntitykin argumenttia, että suomessa on nyt 20 tuntia valoisaa aikaa, eli latausaikaa. Ei ole.
Kun aurinko ei ole näkyvissä, romahtaa taivaalta tulevan energian määrä.

Kuten sanoit, asiaa on vaikea arvioida silmämääräisesti, tilanteet ja kelit muuttuu.

Stara:
Tällä hetkellä haivattava sähköntuotanto alkaa aurinkovoimalamme paneeleilla noin klo 5;00 ja päättyy noin klo 21;00. Tämä jälleen suuntaa antavana. Olkoon paneelit ihannesuunnassa tai ei, siihen en ota kantaa.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 17.05.2015     kello on 13:49 ---Tällä hetkellä haivattava sähköntuotanto alkaa aurinkovoimalamme paneeleilla noin klo 5;00 ja päättyy noin klo 21;00. Tämä jälleen suuntaa antavana. Olkoon paneelit ihannesuunnassa tai ei, siihen en ota kantaa.

--- Lainaus päättyy ---

Näkisitkö sellaista tietoa, jos maksimi tuotto on puolilta päivin, paljonko se on siihen verraten kuusi tuntia ennen tai jälkeen. Aurinkoinen päivä, muuten on liikaa muuttujia.

Stara:
Taas kaduntallaajan suuntaa antavana tietona;
- tuo 15 pvä, josta aiemmin kerroin, 6 tuntia aiemmin tuotto oli 22% ja 6 tuntia myöhemmin 10 %. Nyt on sitten huomioitava se, milloin maks tuotto kulloinkin saavutetaan (pilvisyys), sekä myös aiemmin ja myöhemmin saatavat lukemat (pilvisyys)!
Muistelen, että tuo ko. päivä oli kokonaisuudessaan suht pilvetön.

Asiaa tuntevat pystyvät varmaan antamaan oikeampia tietoja?

Teukka-74:
Oletko Gahpir laittamassa aurinkokennoja kulkineeseen?
Silloin huomaat eron kun paneli makaa ja toisaalla on suunnattu
aurinkoa kohden. Kymmenien prosenttien ero. Tämäkin treffeillä
testattiin  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View