Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: Lahti32 - 16.05.2015 kello on 19:31 ---Asensin bussin kattoon 8kpl ohutkalvoa, niitä tuontiliikkeen, kahden sarjoihin neljään nippuun. Säätimenä on MPP Solarin 60A yhdistelmälaite jossa on MPPT-säädin, 2,4kW siniaaltoinvertteri, UPS-toiminto ja 30A 3-vaiheinen ylläpitolaturi.
Tulee kyllä sähköä. Vaikka yrittämällä yrittää tyhjentää illan aikana kuutta 225Ah akkua niin ensinnäkään niitä ei saa tyhjäksi ja toisekseen aamuaurinko lataa puoleen päivään mennessä ne täyteen.
Toiseen bussiin laitoin 8x135 watin kehyksellisiä ohutkalvoja katolle ja sitten näitä 105 wattisia laitoin kahden sarjoina sivulasien taakse. Ei tarvinnut tummentaa erikseen kuin lasin alareuna. Sitten laitoin akuiksi 6xAGM 250Ah ... Tällä pitäs pärjätä vaikka ei aurinko juuri paistaisikaan pariin viikkoon.
--- Lainaus päättyy ---
:laugh: :laugh: :laugh: No on virtasta. Tuolla sydemillä pyörittää jo varmaan ilmastoinnin,kompurakaapit ja kaiken tarvittavan. Maadoititko tuota määrää?
Teukka-74:
Hyviä klippejä Leader dog. Minusta alkaa tuntumaan sille että akusto uusiutuu syksyllä.
MAHDOLLISIMMAN isot. Koko ajan välkyttää säädin täyttä akkua, joten samahan tuo olisi
varata kunnolla vortaa ennen reissuja. Ei ole viihtyminen säästä kiinni Thumb
james_III:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 16.05.2015 kello on 22:16 ---Että 300W katolla ja pilvikelillä 25A, täytyy olla aika tukevat piuhat jos aurinko pilkahtaa, tulee helposti 75A.
Jotain aivan uutta avaruustekniikkaa.
--- Lainaus päättyy ---
Etkös itse ollut juurikin sitämieltä sivu takaperin että tämä hölynpöly on turhaa, lueppa uudelleen josko oikeat lukemat sieltä kuitenkin löytyy mitä olin tarkoittamassa. En ole ehkä selkein kirjottaja mutta tämän vitsin keksit kyllä täysin itse väkisin vääntämällä. Yritä tämmösille sitte esimerkkitapausta kertoilla....
perho-ukko:
Vaikka olen entinen elektroniikka taustainen,en viitsi mittailla enää mitään lukemia,minulle riittää,kun kaikki toimii ,kennoista tulee,mitä tulee,niillä on pärjättävä !
ose:
Tässä Granducassakin on yksi kenno katolla ja kaapissa Solar charger controller ohjain, ilmoittaa punaisella ledillä akkujännitteen mataluudesta ja vihreällä latauksesta. Auton paneeli kertoo akkujen jännitteeksi 12,8 V
Miten tuon voi testata..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta