Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (267/534) > >>

relluttelija:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  3.12.2014     kello on 11:19 ---Jos kytket sitä kautta, säädin todennäköisesti estää syväpurun, ei siinä muuta taikaa ole.

--- Lainaus päättyy ---
Miksiköhän sitten monissa MPPT-säätimien manuaaleissa on joku "herätepiuha" invertteriltä säätimelle? Sitä ihmettelen edelleen.

james_III:

--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija -  3.12.2014     kello on 09:35 ---Pitääkö MPPT säätimen "load" napoihin kytkeä jotain, vai toimiiko ihan normaalisti ilman kuormitusta? Yritin lukea monia manuaaleja, mutta mistään en saanut selväksi tuota asiaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ei tarvitse kytkeä mitään, toimii silloin pelkkänä laturina.

--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija -  3.12.2014     kello on 17:21 ---Miksiköhän sitten monissa MPPT-säätimien manuaaleissa on joku "herätepiuha" invertteriltä säätimelle? Sitä ihmettelen edelleen.

--- Lainaus päättyy ---

Olisikohan tapaus tämän kaltainen: invertteri kytketään suoraan akkuun, vie virtaa niin paljon ettei paneelisäädin sitä kestä. Herätepiuhalla säädin kuitenkin saa sammutettua sitte invertterin tietyllä jänniterajalla. Ainoa ihmeellisyys tässä tietysti on se että jokaisessa invertterissä mitä on vastaan tullut on itsessään alijännite suoja.

relluttelija:
Olin ymmärtävinäni että säädin saa tiedon siinä vaiheessa kun invertteri alkaa kuluttaa virtaa. Voisko se olla sitä varten, että lataus aloitettaisiin heti kun invertteri starttaa, eikä vasta sitten kun jännite laskee alarajalle? Kovasti olis mietinnässä hommata 350-450W paneeleita vaunun katolle, pari 200Ah AGM:ää on jo tallissa odottamassa. Josko sitä pääsisi kokonaan riippumattomaksi maailman virrasta, vaikka sen päästötöntä tuotantoa itse edistänkin.

migel:
Kävin juuri mökillä ja paneeli puski virtaa akkuun. Aika hyvin kun on sentään tammikuun loppupuoli!

Olen hieman ollut huolissani josko uusi akku pitäisi hakea kotiin mutta ei,-siellä se voi ja elää hyvin kiitos aurinkopaneelin. Loisto homma!   t migel

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: migel - 26.01.2015     kello on 14:52 ---Kävin juuri mökillä ja paneeli puski virtaa akkuun. Aika hyvin kun on sentään tammikuun loppupuoli!

Olen hieman ollut huolissani josko uusi akku pitäisi hakea kotiin mutta ei,-siellä se voi ja elää hyvin kiitos aurinkopaneelin. Loisto homma!   t migel

--- Lainaus päättyy ---
Hyvä,kun vehkeet toimii Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View