Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: sahurikake - 28.01.2014 kello on 23:11 ---kyllä olen siinä uskossa että tuo EBL lataa sekä auton että hupipuolen akkua...
--- Lainaus päättyy ---
Ei lataa, katso kytkentäkuvaa. Rele RE2.
sahurikake:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 29.01.2014 kello on 09:18 ---Ei lataa, katso kytkentäkuvaa. Rele RE2.
--- Lainaus päättyy ---
kiitokset mielenkiinosta... itse en kyllä tarpeeksi ymmärrä noista "sähkön saloista" , pieniä eroja näyttäisi olevan EBL 281 (liittenä tuolla mun aiemmassa postauksessa) ja EBL 4 281 välillä. Molemmissa kyllä tuo RE2 rele
mun olettamukseni perustuu vaan siihen controlpaneelin Voltimittariin josta voi seurata sekä asunto-osan että startti akun tilaa vaihtokytkimen avulla, jos laitan auton latautumaan "imatran voimaan" 230V:iin niin molempien akkujen voltit nousee 13-13,8V, kun taas levossa (ilman latausta) vain 12,x
täytyy mitata suoraa auton akusta kunhan kerkiää..
olen yrittänyt kyllä saada kulkimeni (burstner 647a) asunto-osan kytkentä kaavaa maahantuojalta.. tuloksetta, vaikeeta tuntuu olevan näihin vanhempiin löytää.... ei kellään orkkilaisella sattuisi olemaan ??
mjo33400:
Verkkojännitteellä lataakin auton akkua kun verkkojännitteen tunnistus vetää RE2-releen. Aurinkokennolla rele ei vedä, mutta kyllä sen saa vetämään pienellä lisäkytkennällä, mutta ei siinä kyllä ole mitään järkeä.
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 29.01.2014 kello on 16:29 ---Verkkojännitteellä lataakin auton akkua kun verkkojännitteen tunnistus vetää RE2-releen. Aurinkokennolla rele ei vedä, mutta kyllä sen saa vetämään pienellä lisäkytkennällä, mutta ei siinä kyllä ole mitään järkeä.
--- Lainaus päättyy ---
tuoho aurinko kennol ajo akun lataukseen vois olla hyvä se samanen palikka millä mjo tekee latauksen vaunun vedossa, olikose joku bilteman palikka vai mikä, laittas ohjaan sitä relettä RE2
sahurikake:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 29.01.2014 kello on 16:29 ---Verkkojännitteellä lataakin auton akkua kun verkkojännitteen tunnistus vetää RE2-releen. Aurinkokennolla rele ei vedä, mutta kyllä sen saa vetämään pienellä lisäkytkennällä, mutta ei siinä kyllä ole mitään järkeä.
--- Lainaus päättyy ---
niinpä onkin nyt kun sitä schemaa oikein tutkin tajusin sen RE2 releen toiminnan...
eihän sen aurinkokennon tarvitsekaan sitä starttiakkua latailla, eiköhän se kesäaikana sentään autolle virta riitä ja talvellahan ei se a-kenno ei taida paljoa latailla, vaikka silloinhan sitä virtaa enempi tarvittas..
tollanen halppis säädin löytyypi hyllystä.... nyt vaan miettimään millainen kenno(t) hankintaan sinne katolle?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta