Sivuja:
Toiminto
  • #1186 kirjoittanut mjo33400 28 Jan 2014
  • #1187 kirjoittanut seppoko 28 Jan 2014
  • tarkotit varmaan jotta akkuliitäntä kytkeä siihen EBL:ään eikä kuormalähdöt?

    En tarkoita vaan säätimen johdot kytketään EBL:n, siis ne mitkä voi viedä suoraan akun napoihin.


    Taidatte puhua samasta asiasta? Vähän eri sanoilla vaan!
  • #1188 kirjoittanut mjo33400 28 Jan 2014
  • Autoahan tuo ei lataa, mutta saa sen lataantumaan. Kun on kysymys aurinkokennosta niin ei ole järkevää laittaa lataamaan auton akkua kun silloin se on kuormassa mukana kun hupiakkua puretaan. Vaatii hien elektroniikkaa, jostta saa toimimaan järkevästi.


  • #1189 kirjoittanut mjo33400 28 Jan 2014
  • Taidatte puhua samasta asiasta? Vähän eri sanoilla vaan!

    Ei puhuta, minun tektistä puuttuu sana "myös" eli voi myös viedä akun papoihin suoraan eli säätimen latausjohdot. ;)
  • #1190 kirjoittanut Rölli 28 Jan 2014
  • mää taas tarkoitin ett noit säätimien kuorma liittiimii ei piä kytkee akkuun ja ei myöskään kuorman maata akkuun miinukseen... lukekaa tarkkaan paneelin säätimen käyttö ohje, ni välttyy ikäviltä yllätyksiltä...
  • #1191 kirjoittanut mjo33400 28 Jan 2014
  • mää taas tarkoitin ett noit säätimien kuorma liittiimii ei piä kytkee akkuun ja ei myöskään kuorman maata akkuun miinukseen... lukekaa tarkkaan paneelin säätimen käyttö ohje, ni välttyy ikäviltä yllätyksiltä...

    Mitä tarkoita, kun ei miinusta kytketä akkuun? Miten se akku sitten latautuu? Tarkoitat ilmeisesti niitä valo liittimiä?
  • #1192 kirjoittanut mjo33400 28 Jan 2014
  • Katselin tuossa paria kennosäädinkytkentä ä niin kyllä miinus on yhtä puuta.
  • #1193 kirjoittanut Rölli 28 Jan 2014
  • Katselin tuossa paria kennosäädinkytkentä ä niin kyllä miinus on yhtä puuta.
    jos oikeesti maa on samaa puuta lähdön  ja akkujen kans ni ei mitään ongelmaa,, noin kolme vuotta vanhaa tietoa, silloin ei yhessäkään mulle tarjotussa säätimessä saanu olla akun miinus ja kuorman miinus samassa potenttiaaliss.. ja ny puhutaan niist säätimen lähdöistä!
  • #1194 kirjoittanut mjo33400 28 Jan 2014
  • tässä yksi esimerkki.


  • #1195 kirjoittanut Rölli 28 Jan 2014
  • #1196 kirjoittanut mjo33400 28 Jan 2014
  • Minulla ei ole, mutta aloittajan kysymykseen lamppulähdöillä ei ole mitään merkitystä. Kytkee vaan säätimeltä lähtevät latausjohdot EBL:n.
  • #1197 kirjoittanut sahurikake 28 Jan 2014
  • Ei puhuta, minun tektistä puuttuu sana "myös" eli voi myös viedä akun papoihin suoraan eli säätimen latausjohdot. ;)

    okkei... siis voi käyttää muutakin säädintä kuin LR xxxx mikä on siinä EBL kytkentäkuvassa , no sehän helpottaa hankintoja Thumb ja toteutuu se controlpaneelin amppeerimittarinkin hyödyntäminen
  • #1198 kirjoittanut sahurikake 28 Jan 2014
  • Autoahan tuo ei lataa, mutta saa sen lataantumaan. Kun on kysymys aurinkokennosta niin ei ole järkevää laittaa lataamaan auton akkua kun silloin se on kuormassa mukana kun hupiakkua puretaan. Vaatii hien elektroniikkaa, jostta saa toimimaan järkevästi.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    kyllä olen siinä uskossa että tuo EBL lataa sekä auton että hupipuolen akkua...
  • #1199 kirjoittanut hapero 29 Jan 2014
  • jos oikeesti maa on samaa puuta lähdön  ja akkujen kans ni ei mitään ongelmaa,, noin kolme vuotta vanhaa tietoa, silloin ei yhessäkään mulle tarjotussa säätimessä saanu olla akun miinus ja kuorman miinus samassa potenttiaaliss.. ja ny puhutaan niist säätimen lähdöistä!

    Olisko noissa virran mittaus miinus puolella...se ainakin estää virtapiirien niputtamisen.
  • #1200 kirjoittanut james_III 29 Jan 2014
  • Tracert mppt lataimen manuaalista suoraan:


Sivuja:
Toiminto