Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 18.01.2014 kello on 19:33 --- Tässä syy,miksi olen luopunut asiasta syvällisemmin kertomaan,kun aina tulee joku "paremmin tietäjä" joka tietää asiasta enemmän,minulla ainakin toimii kaikki,niin kuin pitääkin !
--- Lainaus päättyy ---
Toimii, toimii, kun kerran niin sanot mutta kerro nyt, mikä diodi ja missä, etää akun syväpurkauksen vaikkapa jääkaappia käytettäessä?
Humoristi:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.01.2014 kello on 19:38 ---Toimii, toimii, kun kerran niin sanot mutta kerro nyt, mikä diodi ja missä, etää akun syväpurkauksen vaikkapa jääkaappia käytettäessä?
--- Lainaus päättyy ---
tätä minäkin jäin miettimään
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.01.2014 kello on 19:38 ---Toimii, toimii, kun kerran niin sanot mutta kerro nyt, mikä diodi ja missä, etää akun syväpurkauksen vaikkapa jääkaappia käytettäessä?
--- Lainaus päättyy ---
Otan kaikki kulutukset suoraan akusta,säätimeltä ei lähde mitään kulutusta,ainoastaan lataus akkuun päin !
Humoristi:
ei mullakaan kierrä mitään säätimen kautta kaikki virta otetaan akusta.
silti tahtoo pikkuhiljaa purkaa,(siis pitkällä aika janalla) säätimissä on valoja ja kenties jotain toimintaa.
sen takia tieten pikkuhiljaa syö akkuja/akkua tyhjäksi.
appiukolla oli imassu ihan tyhjäksi sillä on vaunu hallissa ja saman laisesti kytketty kuin minulla. (toki eri säädin)
tulivaan mieleen että olisko yrittäny ¨lume¨ ladata kun välillä valot päällä hallissa.
mistä näitä tietää. mutta minä ainakin laitan katkasian jolla katkasen virran tulon paneelilta sekä toisen akulle.
sillon kun pitkään on käyttämättä niin ei pitäs olla mitään kulutusta mihinkään suuntaan.
tämmöstä ;D
4ntti:
Tässä varmaan ajettiin takaan sitä, että laittaisit diodin siihen akun ja säätimen väliin niin ei ainakaan säätimen/panelin takia tyhjene akku.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Diodi
Syväpurkaukseen tämä ei vaikuta, voit edelleen imeä akun tyhjäksi esim jääkaappia käyttäen. Jos taas ottaisit virran kaikille laitteille säätimestä etkä akusta niin säädin katkaisisi virran syötön kunhan akkua on purettu liikaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta