Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 18.01.2014 kello on 19:00 --- Diodi,jos laitteissa ei ole itsessään !
--- Lainaus päättyy ---
Tätä minä taas en ymmärtänyt..... ::)
Aakku:
Ei kyllä valaissut yhtään nuo vastaukset. vintti edelleen pimeänä... :)
Mulla pitäisi olla diodit ja varmaan kaikilla muillakin sellaiset luulisi olevan jo valmiina, joten se ei mulle selitä tuota lampun kuvaa ja liitäntää siinä säätimessä.
Lisäksi on jo aikaisemman vahingon välttämiseksi säätimen ja akun välissä sulakkeet.
Tässä kun tänään katsoin vapaa-ajan akun jännitettä, niin oli 12.2V. Edellisestä latauksesta on aikaa kuukausi. Onko tuo nyt sitten luonnollista akun purkautumista, vai johtuuko siitä, että kenno ja säädin on kytkettynä akkuun.
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.01.2014 kello on 19:25 ---Tätä minä taas en ymmärtänyt..... ::)
--- Lainaus päättyy ---
Tässä syy,miksi olen luopunut asiasta syvällisemmin kertomaan,kun aina tulee joku "paremmin tietäjä" joka tietää asiasta enemmän,minulla ainakin toimii kaikki,niin kuin pitääkin !
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.01.2014 kello on 19:28 ---Ei kyllä valaissut yhtään nuo vastaukset. vintti edelleen pimeänä... :)
Mulla pitäisi olla diodit ja varmaan kaikilla muillakin sellaiset luulisi olevan jo valmiina, joten se ei mulle selitä tuota lampun kuvaa ja liitäntää siinä säätimessä.
--- Lainaus päättyy ---
Kun otat sähköt sen 'lampunkuvan' kautta, niin säädin ei anna akun purkautua kuin n. 10,7 volttiin, sitten se katkaisee kuorman. Jos otat suoraan akusta, akku menee täysin tyhjäksi, ellei uutta sähköä tule taivaalta.
Humoristi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.01.2014 kello on 19:28 ---Ei kyllä valaissut yhtään nuo vastaukset. vintti edelleen pimeänä... :)
Lisäksi on jo aikaisemman vahingon välttämiseksi säätimen ja akun välissä sulakkeet.
Tässä kun tänään katsoin vapaa-ajan akun jännitettä, niin oli 12.2V. Edellisestä latauksesta on aikaa kuukausi. Onko tuo nyt sitten luonnollista akun purkautumista, vai johtuuko siitä, että kenno ja säädin on kytkettynä akkuun.
--- Lainaus päättyy ---
nyt meni mullakin tuo diodi homma ohi vaikka aluksi ymmärsin (ainakin luulin :laugh:)
paneelissa itessään on diodi. (tai sen takan olevassa mustassa boksissa)
eli jos haluaa sen että akun napajännite ei laske liian alas niin laittaa kaikki sähköt kiertämään säätimen kautta.
eli akkuun ei kytke muuta kuin säätimeltä tullevan kaapelin.(sen kohan siis missä on akun kuva)
(se lampunkohta siitä johdot olis päävirta) päävirta kulkisi näin säätimen kautta joka kontrolloisi sitä että napajännite ei pääse liian alas jos ei ole latausta.
toisin sanoen se katkaisisi pää virran automaattisesti jos jännite menee liian alas.
onkohan tämä vieläkään mistään kotosin ;D tämä selvitys
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta