Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
4ntti:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 18.01.2014 kello on 10:18 ---Olisko se ajatus niin että voi käyttää vain kennoilta tulevaa sähköä ja akku pysyy täynnä. Vaikka kulkuvalo. Hyötysuhde myös on paras kun ei kulje akun kautta.
--- Lainaus päättyy ---
Varmahan en ole mutta itse olen käsittänyt että kaikki virta olisi tarkoitus ottaa suoraan siitä säätimen ulosotosta, eikä akunnavoista ollenkaan.
Edit. Ja ei, ilman akkua tästä kyseisestä ulosotosta ei tule virtaa "suoraan panelilta"
Vaunuerakko:
Gahpirille ym.
Minä olen täällä ihan valtakunnan verkostoon sidoksissa.
Mutta kyllä nuo aurinkopaanelit täällä futaisivat varsin loistokkaasti läpi vuoden ihan täysillä. Koska aurinkoa piisaa. Esimerkkinä sinne nyt vaikkapa seuraava:
Maaliskuulla aurinko on täällä samassa kulmassa, kuin H:ssä Juhannuksena.
Ja muuten. Tuo aurinkojuzka on täällä aikas erikoinen :-[
On niin sanotusti syynäyksen alaisena.
Jos kiinteistössäsi on valtakunnan sähköliittymä, niin sen kaa ei SAA käyttää aurinkoenergiaa. Tai jotain tänne päin.
Jos käytät, niin hyvä ettet telkien taakse joudu.
Mutta tällainenhan tämä maailmanmeno täällä meidän sivistysvaltioissam me, EU:ssa nyt sitten on.
Teetpä sitten sitä taikka tätä, tai olit tekemäti, niin aina on joku taho, joka sitten meille lainkuuliaisille nokkaansa kopsuttellee :-*
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.01.2014 kello on 10:12 ---jaa...
Kyllä tuon jotenkin ymmärrän, mutta eikös ne kulutuslaitteet saa virran sieltä akun kautta, vai kulkeeko se virta sieltä akustakin tähän ulosottoon?
Jotta mikäs sellainen kulutuslaite on joka tätä ulosottoa kaipaa?
--- Lainaus päättyy ---
Ymmärtääkseni sen tärkein tehtävä on katkaista virta kulutuslaitteilta, kun akkun napajännite putoaa liian alas. :)
perho-ukko:
Ompas ihme ongelmat kavereilla,minulla on aina kaikki kytkettynä,jos ei kennoista tule mitään,ei myös pura akkuja,valot sammuu säätimestä,ja kun aurinko alkaa ladata,yksi valo kerrallaan syttyy !
4ntti:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 18.01.2014 kello on 13:39 ---Ymmärtääkseni sen tärkein tehtävä on katkaista virta kulutuslaitteilta, kun akkun napajännite putoaa liian alas. :)
--- Lainaus päättyy ---
Juurikin näin, eli ei siis mitään vetoja suoraan akun navoilta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta