Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (216/534) > >>

jaketson:
Asentelin tänään 50w poly paneelin vaunun katolle ja ois pari kysymystä alkuun. Jos minulla on säätimessä diodi niin onko kennon kytkentärasiassa oltava diodi? Kuuluuko se diodi kytkeä siellä kennossa + ja - väliin? Tällä hetkellä se on niin asennettu ja oon aina kuvitellut että se tulee + kaapelin väliin. Toinen kysymys kun huomasin että kun akun kytkee irti vaunusta niin akun kenkiin tulee n.20 volttia säätimeltä, onko normaalia?

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 24.07.2013     kello on 00:33 ---Jep.

Meillä 1 kpl 100ah agm hupiakkuna ja se riittää vallan mainiosti meille vaikka auto ei koskaan ole sähköön kytkettynä. Kaksi yötä samassa paikassa on pisin pysähdys ja sellaisiakin sattuu korkeintaan 1 vuodessa.

--- Lainaus päättyy ---
Mikäs juttu siinä on, että lähes kaikki kytkevät kulkimensa verkkovirtaan camppingillä, vaikka olisivat vain yhden yön? Uunitko, vaiko vastaavat siellä kuluttaa? Mulla kulutus on niin pientä, että ei tuo 180 Ah akku kulu millään tyhjäksi parin päivän seisotuksessa.
No jos tuon kulutuksen vielä ymmärrän, niin mikä juttu siinä on, kun tulin Kapellskäristä Naantaliin, niin lähes kaikki kulkimet oli kytketty verkkovirtaan laivalla? Mikä siellä silloin kuluttaa, kun väki on poissa kulkimistaan?

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 24.07.2013     kello on 23:23 ---Mikäs juttu siinä on, että lähes kaikki kytkevät kulkimensa verkkovirtaan camppingillä, vaikka olisivat vain yhden yön?

--- Lainaus päättyy ---

Itselläni, se harva kerta kun käymme leirintäalueella, on juurikin akkujen lataus. Vaikka on 13 napainen, niin se ei ihan jaksa ladata akkua täyteen muutaman tunnin ajosessioilla. Mutta silti menee helposti viikko ilman verkkosähköä Thumb

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 24.07.2013     kello on 23:23 ---Mikäs juttu siinä on, että lähes kaikki kytkevät kulkimensa verkkovirtaan camppingillä, vaikka olisivat vain yhden yön? Uunitko, vaiko vastaavat siellä kuluttaa? Mulla kulutus on niin pientä, että ei tuo 180 Ah akku kulu millään tyhjäksi parin päivän seisotuksessa.
No jos tuon kulutuksen vielä ymmärrän, niin mikä juttu siinä on, kun tulin Kapellskäristä Naantaliin, niin lähes kaikki kulkimet oli kytketty verkkovirtaan laivalla? Mikä siellä silloin kuluttaa, kun väki on poissa kulkimistaan?

--- Lainaus päättyy ---

Leirintäalueilla mukavuus ja laivassa jääkaappi.

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: jaketson - 24.07.2013     kello on 23:05 ---Asentelin tänään 50w poly paneelin vaunun katolle ja ois pari kysymystä alkuun. Jos minulla on säätimessä diodi niin onko kennon kytkentärasiassa oltava diodi? Kuuluuko se diodi kytkeä siellä kennossa + ja - väliin? Tällä hetkellä se on niin asennettu ja oon aina kuvitellut että se tulee + kaapelin väliin. Toinen kysymys kun huomasin että kun akun kytkee irti vaunusta niin akun kenkiin tulee n.20 volttia säätimeltä, onko normaalia?

--- Lainaus päättyy ---
Minkälainen säädin sinulla on.Miksi luulet että kytkentärasiaan tulee diodi.
Minä en kytkeny kuin paneelin takana olevista + ja - navasta säätimen plus ja miinukseen.Hyvinhän tuo on pelittäny.Laita vaikka kuva tai linkki omasta säätimestä niin päästään jyvälle.. Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View