Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (215/534) > >>

Rölli:
aivan hyvin noist tulis sun tarpaeisiin systeemi, mutta säätimen vaihtasin nykyaikasempaan. Silloin voisi kaikki kennot kytkä sarjaan ja antas hämärämmässäki jotain täyes auringos noin 25 rosenttia enemmän kuin toi säärin

Turhan Höpöttäjä:
Niin, ja jos ei ole puskassa kerralla paria yötä kauemmin, kennot tyhjä hankinta kulkimeen.  :)

MarkoA:
Niin. Toinen täyteen ladattu vapariakku antaa tuplat ajalle. Tämä ois mun valinta. Eikä liity kyllä topicciin mitenkään. Mutta autossakin olen vannoutuneena webaston käyttäjänä tottunut pitämään sopivan kokoista varavirtalähdettä (iso starttiapu) mukana aina. Kerran kun jäi hikisellä hiihtoreissulla starttaamatta siksi, että olin pitänyt autoa lämpimänä, riitti mulle.

Samaa olen ajatellut vaunun kanssa, eli jos tiedossa on pidempi puskailujakso, ois toinen akku ihan perusteltua ottaa mukaan. Vaihto ei noilla pikaliittimillä ole kovin työläs homma.

Mutta ehdottomasti täältäkin peukkua niille jotka kennoja ja latureita asentavat. Hieno ja ekologinen järjestelmä.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.07.2013     kello on 22:08 ---Niin, ja jos ei ole puskassa kerralla paria yötä kauemmin, kennot tyhjä hankinta kulkimeen.  :)

--- Lainaus päättyy ---

Jep.

Meillä 1 kpl 100ah agm hupiakkuna ja se riittää vallan mainiosti meille vaikka auto ei koskaan ole sähköön kytkettynä. Kaksi yötä samassa paikassa on pisin pysähdys ja sellaisiakin sattuu korkeintaan 1 vuodessa.

joo o:
Minulla 135 w kenno ja kompressorijääkaapp i on nyt viikon ollut päällä ja akut on 100 % täynnä, joten kun aurinko paistanut suhtkoht hyvin (pilvessäkin ollut) niin akut pysyy varattuna.
Samoin talvisäilytys pelaa hyvin kun kenno on huoltamassa akkuja ympäri vuoden Thumb

Ilmankin pärjää kuten edellä on kerrottu, jos tolppasähköäkin on matkalla saatavissa.
Mutta tulee sitä turhempaankin rahaa laitettua (muutama pullo viinaa) ja tulee kokemusta aurinkosähköstä kun niiden kanssa häärii :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View