Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (214/534) > >>

SeaSharky:
Virran mittaus vaatii aina shuntin, joko se on mittarin sisällä, tai erillisena ulkopuolella.

SeaSharky:
Tai ei se aina vaadi shunttia, voi olla myös käämi johdon ympärillä, eli sama periaate kuin pihtivirtamittariss a.

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: nieppi - 21.07.2013     kello on 12:42 ---Mä laitoin tuollasen minimittarin akkukaapin oveen missä myös jännitteensäädin on.

--- Lainaus päättyy ---
toi oiha näppärä ratkasu, va minä oisin laittanu sen mittarin niihi akku piuhoihi ja jos ois huolettanu mittarin virran kulutus ni painonappi mill vilkasta jännite...

SeaSharky:
Joo, tuo painonappi jolla voi vilkaista lukemat, on hyvä idea Thumb

Oulaa:
Olen nyt lukenut läpitte tämän aurinkokennoketjun ja kukaanhan ei sano varmasti mikä on paras ratkaisu 12V virran hankintaan .
Tämä aurinkoenergia on hyvä mutta vain yksi tapa jota voi silloin tällöin hyödyntää .
Niinko joku osuvasti sanoikin että asenna ja unohda .
Tuolla periaatteella tekisin tällaisen auttavan aloitusjärjestelmän mahdollisimman halvalla .
Joten ,alanko  näistä palikoista tinaamaan yhteen ja liimamaan auton katolle kennoa .
Eikö kolme noita paketillista kennoja olisi jo sopivasti kytkettynä 12-18V ja 150W ,mitä nyt sopivasti saa katolle mahtumaan ,
sitä alumiinilistaahan saa rautakaupasta .
Pitääkö nuo sitten kiinnittää jollekkin alustalle ja päällystää jotenkin vai mitä ne ovat ??
Eikö nuo voi sitten kiinnittää vaikka taakkatelineeseen niinko rekkamiehillä on ylös käännettävät erikoiskuljetuskilv et että ajon ajaksi lasketaan vaakasuoraan .
Millainen sen hyvän säätimen sitten pitikään olla ?
Kävisikö tällainen

Tulisi kamppeet maksamaan oikein 120 euroa
ja nyt eläkää heti teilatko vaan asiallisesti että eikö valakonenkin mies saa nämät kasattua ko joku vähä neuvoo ko oisi kiva ite tehhä .
Kotioloissa olen pitänyt hyvässä latauksessa kolmea 60AH:n akkua tällaisella kennolla kun on aikaa latailla usiampia päiviä että näinköhän se tavan karavaanari tarvitsee hirveätä kapasiteettia .
No meillä sevverran että kompressorijääkaapp i pysys käynnissä ja tietotekniikkaa sais latailla paikallaan ollessa .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View