Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Lumiketjut
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 16.11.2023 kello on 08:23 ---Michelin Extreem on yksi hyvä, hintaa tosin 130 - 250 koosta riippuen. Tarkoitettu pakettiautot, SUV ja matkailuautot.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Näkyy olevan automaattikiristys.
Se kyllä toimii mutta ei siedä hiekkaa.
88k5:
Fränkin takatallissa kesät-talvet
https://www.ikh.fi/fi/jaaketjut-promotion-maastoauto-225-65-17-eik86245
..noissa ketju on kantikasta. Paremmin särmä pitää kuin pyöreä..
Käytetty on pohjoisen olosuhteissa viimeksi v.2020 kun Sirkassa keli viikonlopun aikana meni vesisateiden takia mössöksi, eikä hiekkatien paksu/kova lumipinta ollut sama mitä tullessa. Ihan valmiiksi laitoin alle ennen vesisateita kun tiedossa oli haasteellinen poislähtö. Paikalleen kannattaa laittaa ennen yritystä, eikä sitten kun on jumissa..
joe244:
Minulla bilteman ketjut, ostettu fiiuun ihan sen takia että pääsee märältä nurmikolta pois. Fiiussa etuakselilla painoa 1200kg, taka-akselilla 1800kg,
Mutta käytetty vain kerran kun olin menossa kesärenkailla kolille ja tie olikin lumessa aamuisen lumisateen seurauksena.
Neliveto volvot yms luistelivat takaperin tietä alas, kun yrittivät nousta parkkipaikalle. Bilteman ketjut etupyöriin ja ei ollut mitään ongelmaa päästä parkkipaikalle, eikä sieltä pois myöhemmin päivällä.
Bilteman ketjutkin siis toimivat! En kuitenkaan ostaisi noita jatkuvaan käyttöön.
mattikoo:
--- Lainaus käyttäjältä: joe244 - 17.11.2023 kello on 10:11 ---Neliveto volvot yms luistelivat takaperin tietä alas, kun yrittivät nousta parkkipaikalle.
Bilteman ketjut etupyöriin ja ei ollut mitään ongelmaa päästä parkkipaikalle, eikä sieltä pois myöhemmin päivällä.
--- Lainaus päättyy ---
Itse käyttäisin ketjuja ensisijaisesti vain päästäkseni pois ongelmatilanteesta, en ongelmiin hankkiutumiseen. :-\
Tämmöisissä vaativissa tilanteessa kannattaa käyttää harkintaa ja siirtyä mieluiten b-suunnitelmaan.
Noh, elämä on valintoja.
Tulee kovin mieleen sanonta, että nelivedolla pääsee vain entistä pahempiin paikkohin jumiin.
Sama taitaa päteä ketjuihinkin, vaikka hyvä apuväline onkin tarpeen vaatiessa.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: mattikoo - 17.11.2023 kello on 11:42 ---Itse käyttäisin ketjuja ensisijaisesti vain päästäkseni pois ongelmatilanteesta, en ongelmiin hankkiutumiseen. :-\
Tämmöisissä vaativissa tilanteessa kannattaa käyttää harkintaa ja siirtyä mieluiten b-suunnitelmaan.
Noh, elämä on valintoja.
Tulee kovin mieleen sanonta, että nelivedolla pääsee vain entistä pahempiin paikkohin jumiin.
Sama taitaa päteä ketjuihinkin, vaikka hyvä apuväline onkin tarpeen vaatiessa.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä ne ketjut kannattaa laittaa ennen kuin on se ongelma päällä.
Normitiellä on harvoin semmoista tilannetta ettei ketjut auttaisi menemään sinne minne on meinannut mennä.
Eli ennen ketjut päälle kuin hallitsematon persemäki ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta