Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Lumiketjut
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 30.11.2017 kello on 17:28 ---Kyllähän tuolla Pohjanmaan lakeuksilla ajelee, mutta tosipaikan tullen taitaa olla aika mopoluokkaa?
--- Lainaus päättyy ---
Meinaakko että ei sovellu alueelle missä on ratikat yms hienoudet. Paripyörät ja takaveto minullakin, kitkalukosta en tiedä, valitettavasti. Olis kyllä hyvä jos olis tuo kitkalukko tietyissä tilanteissa. Kun vein kulkineen talvisäilöön niin hallin omistaja kehuskeli että onneksi on takaveto ja paripyörät, etuvetoisella ei olisi päässyt hänen mukaan kun oli lumityöt tekemättä.
El Maco:
Ketjujen kanssa ajellessa kannattaa välttää sudittelua normaalia enemmän. Se ei hyödytä mitään ja siinä on voimansiirto lujilla, kun ketju nappaa pidon jostain kivenkolosta. Kaksi kertaa oon ollu kyydissä, kun jotain hajoaa. Toki, oli vähän rankemmat paikatkin ja tymäkämpi ketju kyseessä. Ja toi vetävän akselin pomppiminen ketjuilla käy pahasti lootan päälle. Vaan kyllä ketjuilla hyvin etenee.
Joskus vielä..
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: El Maco - 3.12.2017 kello on 11:23 ---Ketjujen kanssa ajellessa kannattaa välttää sudittelua normaalia enemmän. Se ei hyödytä mitään ja siinä on voimansiirto lujilla, kun ketju nappaa pidon jostain kivenkolosta. Kaksi kertaa oon ollu kyydissä, kun jotain hajoaa. Toki, oli vähän rankemmat paikatkin ja tymäkämpi ketju kyseessä. Ja toi vetävän akselin pomppiminen ketjuilla käy pahasti lootan päälle. Vaan kyllä ketjuilla hyvin etenee.
Joskus vielä..
--- Lainaus päättyy ---
https://www.youtube.com/watch?v=x2IQNsLuikw
tsahkali:
Noita 'heittoketjuja' on Suomessakin käytössä monilla, jotka joutuvat jatkuvasti poikkeamaan liukkailla teillä.
Kuten maitoautot.
Catiska:
Talvikelissä hieman monipuolisemmin jos etuvetomatkailuauto lla liikkuu niin pitäisi ketjut kontissa mukana. Itse jouduin monesti käyttämään ja yllätys kyllä, Bilteman ketjut kesti, ehkä ne oli sitä parempaa erää sitten.
Paripyörien ilosta talvikelissä liikkumisen avittajana en oikein ymmärrä. Takaveto näissä toki on suuri etu mutta paripyörät näen lähinnä menon jarruttajana kun lumessa ajetaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta