Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Dieselin hinta nousee, miten se vaikuttaa autoiluusi dieselkulkineella ?
88k5:
^
Ainakin sopimushinnoissa on kk sisällä My Dieselin (-10) hinta tullut alaspäin. ProDieseliin mulla 4snt/l hinnan ero, että taidan siirtyä talveksi tuohon. Kovemmilla keleillä -34 versiota kun osuu nuo Truck -asemat reitille. Ei tainnut koko maassa olla kuin 2 Truck -asemaa, jotka Pro:ta myy, toisin My:n kohdalla. Kuluttajapuolella homma on just päinvastoin..
Pitää kevät talvella Rimorin tankkiinkin laskea katsastusta ennen.
Btw. Tänään kun kävin K1 asemalla tuon ameriikan lotjan katsastaa, tuli juttua MYn setaani luvusta ja nätistä k-arvosta - katsuri kauppas Forten putsaavaa buusteria. Mietin pari kertaa pitäskö ostaa, ettei hylsyä tule ??? ..sujuvasti aasinsiltaa toisaalle, ja se jäi. Illlalla tuli s-postiin asiakaskysely K1:n palveluista - yksi kohta oli "tarjottiinko sinulle Forte tuotteita.." aha ;D Katsastus meni ilman mitään moitetta..
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 23.11.2018 kello on 23:51 ---^
Ainakin sopimushinnoissa on kk sisällä My Dieselin (-10) hinta tullut alaspäin. ProDieseliin mulla 4snt/l hinnan ero, että taidan siirtyä talveksi tuohon. Kovemmilla keleillä -34 versiota kun osuu nuo Truck -asemat reitille. Ei tainnut koko maassa olla kuin 2 Truck -asemaa, jotka Pro:ta myy, toisin My:n kohdalla. Kuluttajapuolella homma on just päinvastoin..
Pitää kevät talvella Rimorin tankkiinkin laskea katsastusta ennen.
Btw. Tänään kun kävin K1 asemalla tuon ameriikan lotjan katsastaa, tuli juttua MYn setaani luvusta ja nätistä k-arvosta - katsuri kauppas Forten putsaavaa buusteria. Mietin pari kertaa pitäskö ostaa, ettei hylsyä tule ??? ..sujuvasti aasinsiltaa toisaalle, ja se jäi. Illlalla tuli s-postiin asiakaskysely K1:n palveluista - yksi kohta oli "tarjottiinko sinulle Forte tuotteita.." aha ;D Katsastus meni ilman mitään moitetta..
--- Lainaus päättyy ---
Mulla tulee Italia-Motorissa aina ison huollon kohdalla 'Forte-käsittely'.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 23.11.2018 kello on 23:55 ---Mulla tulee Italia-Motorissa aina ison huollon kohdalla 'Forte-käsittely'.
--- Lainaus päättyy ---
Se niinkuin sotkujen siivousta jälkikäteen - mä aattelin siirtyä puhtaaseen vaihtoehtoon, eikä siivottavaa synny. Saas nähdä toimiiko.. kulut tulee erissä (kympin lisä 140 litran tankkauksessa) - vaikutus jatkuva Thumb
Teppanan eli r*skikuraa en ole tankannut sitten -90 luvun kun ameriikan rikille yliherkillä diisseillä aloin ajelee.. eikä karkaa valuttaa itään :D
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 23.11.2018 kello on 19:58 ---Kuinkas saastetonta tämä energia on millä näitä sähköautoja ladatan? Entä ne siirtomaksut?
--- Lainaus päättyy ---
Tämän tilaston mukaan 151g/km CO2 sylkevä käyttää energiaa siihen siis 0,62kWh/km
http://lipasto.vtt.fi/yksikkopaastot/henkiloliikenne/tieliikenne/henkiloautot/hayht.htm
Vastaavasti sähköauto tekee vastaavan energamuunnokset vähemmällä hukalla tarviten vain 0.19kWh/km - toivottavasti auto ja kuormat olivat verrattavia
http://lipasto.vtt.fi/yksikkopaastot/henkiloliikenne/tieliikenne/henkiloautot/hasahko.htm
..sitten kun kaivamme sähkötuotannon CO2 päästön - Sähköntuotannon päästö 228,6gCO2e/kWh
https://www.neste.fi/nestemy
..voidaan laskea luku 43.43g/km yo sähköautolle. Tosin tästä puuttuu kokonaan sähkönsiirtoketju ja lataushäviöineen. Sitä varmasti on, mutta onko luku 1.5..2x.. :-X
Team Ahma:
Tänä aamuna heti rajan ( siis valtakunnan-, ei kehäkolmosen) itäpuolella diesel 0,68€/ litra. Ostin täyden tankin, 170 litraa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta