Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi
Ilmastointilaite ja invertteri?
Captainkidd:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 21.05.2013 kello on 13:35 ---Mulla on vaunussa Olimpia Issimo, sen tehontarve on 1 kw. Lisäksi minulla on 1500 w invertteri, eli tämä yhdistelmä voisi toimia. Se mikä tässä ilmastointilaittees sa on hyvä, on se kompakti koko ja hiljainen ääni.
http://www.allergia-apu.fi/store/ilman-jaahdytys-ja-lammitys/ilmastointilaitteet/olimpia-splendid-issimo-12-ilmastointilaite_-kompressorin-takuu-3-vuotta-muu-takuu-1-vuosi-p-254.html
http://www.ilmanhaltija.fi/tuote/ilmastointilaite-olimpia-issimo-pure12-siirrett%C3%A4v%C3%A4-ilmanj%C3%A4%C3%A4hdytin/8021183007800/
--- Lainaus päättyy ---
Katsoin tuom Issimon tiedot, eikä siitä oikein selvinnyt mihin ja miten se poistovesikuvio toimii ? Muuten hyvänoloinen vehje, kestänee kämppäreiden tolppavirratkin.
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Captainkidd - 12.05.2016 kello on 13:40 ---Katsoin tuom Issimon tiedot, eikä siitä oikein selvinnyt mihin ja miten se poistovesikuvio toimii ? Muuten hyvänoloinen vehje, kestänee kämppäreiden tolppavirratkin.
--- Lainaus päättyy ---
Siitä ei käytännössä tule poistovettä. Se puhaltaa kosteuden samasta reijästä kuumanilman kanssa.
Mutta olen itse vetänyt pienen vesiletkun vaunun pohjaan kondenssivesi säiliöstä, eikä sieltä juurikaan vettä tule. Suosittelen vesiletkun vetämistä, tulee samalla vaivalla kun tekee tuon poistoilma reiän.
"3. Laitteen alla oleva kondenssivesisäiliö, tarvitsee tyhjentää normaalisti vain lämpimän kauden
loputtua tai jos laite joutuu esim. jäätymisvaaraan säilytettäessä. Muuten kondenssivesi haihtuu
poistoilman mukana, kuten jääkaapeissa. "
http://www.allergia-apu.fi/uploads/issimokayttoohje.pdf
Captainkidd:
< <
Onkos sinulla Pamaus, kokemusta suunnilleen edes, viilennystehosta, esim 30 asteesta 20 :n pintaan. Meneneekö 7m matkailuauton sisäilman viilennykseen tunti, vaiko kuinka kauan, noin ? Kyse siis tästä Issimosta.
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Captainkidd - 12.05.2016 kello on 15:57 --- < <
Onkos sinulla Pamaus, kokemusta suunnilleen edes, viilennystehosta, esim 30 asteesta 20 :n pintaan. Meneneekö 7m matkailuauton sisäilman viilennykseen tunti, vaiko kuinka kauan, noin ? Kyse siis tästä Issimosta.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se jo tunnissa tuohon menee. Itse asiassa ilma alkaa viilentymää aika nopeastikin, kun ilma vaan liikkuu. Oleellinen asia on, että laite pystyy puhaltamaan avoimeen tilaan ja kulkimen ovi on kiinni. Meidän vaunun sisämitta on 720.
Meillä se on käytössä tuossa lasten makuuhuoneessa ja ilma levittäytyy siitä hyvin vaunun keulaan, jossa on parivuode. Meillä laite viilentää makuutilat kun menee nukkumaan ja sen homman tämä issimo on hoitanut hyvin. Lisäksi laite on kohtuu hiljainen.
Myös relluttelijalla on isossa vaunussa tämä sama laite, ja sielläkin ilmeisesti toiminut hyvin.
Tämä ei ole halvin, mutta koko/suhteessa teho / ääni, niin hinta muodostuu siitä.
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 12.05.2016 kello on 16:34 ---Kyllä se jo tunnissa tuohon menee. Itse asiassa ilma alkaa viilentymää aika nopeastikin, kun ilma vaan liikkuu. Oleellinen asia on, että laite pystyy puhaltamaan avoimeen tilaan ja kulkimen ovi on kiinni. Meidän vaunun sisämitta on 720.
Meillä se on käytössä tuossa lasten makuuhuoneessa ja ilma levittäytyy siitä hyvin vaunun keulaan, jossa on parivuode. Meillä laite viilentää makuutilat kun menee nukkumaan ja sen homman tämä issimo on hoitanut hyvin. Lisäksi laite on kohtuu hiljainen.
Myös relluttelijalla on isossa vaunussa tämä sama laite, ja sielläkin ilmeisesti toiminut hyvin.
Tämä ei ole halvin, mutta koko/suhteessa teho / ääni, niin hinta muodostuu siitä.
--- Lainaus päättyy ---
Pamaus eiko vaan olekkin ihan turhake koko laite ;) :laugh:
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta