Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Dometic jääkaappi ei jäähdytä

<< < (8/9) > >>

Pekka L:

--- Lainaus käyttäjältä: vmjt40 - 23.05.2012     kello on 20:56 ---Auto on ollut talven lepäämässä ja olen pikkuhiljaa herätellyt toimintoja kesän rientojen varalle. Tänään kokeilin dometic jääkaappia kaasulla ja ei muuta kuin naksutteli, mutta ei lähtenyt tulille. Toteamus oli,että kaasua ei tule palopesään asti,joten etsimään lähimmän huollon puhelin numeroa. Numero löytyi ja ajan olisi saanut ensiviikon maanantaille. Koska tarkoitus on lähteä pikku reissuun huomenna, niin päätin tutkia vermettä lähemmin periaatteella "työ tekijäänsä neuvoo". Sitten vain palopesä käteen ja osat erilleen ja sieltä löytyi pieni "prikka" jossa oli pienenpieni reikä, joka oli täysin tukossa. Pieni silmäneula käteen ja varovasti krassaillen sain pöperöt pois reijästä ja kokosin osat etiselleen ja "heureka", tuli syttyi iloisesti ja kaappi kylmenee niinkuin ennenkin.
Säästyi taas aikaa ja rahaa ja itse olen kokemusta rikkaampi tutustuttuani kaapin sielunelämään 8)

--- Lainaus päättyy ---

Vaarallista touhua, suuttimeen ei millään metalliesineellä saa koskea, ammatti-ihmisen työtä tuo.
Osia purettaessa on monta kohtaa mitkä pitää tarkistaa mahdollisen vuodon varalta.
Lähes aina kaasujääkaapin vika jos ei jäähdy on aivan muualla, suuttimen joutuu usein kyllä uusimaan
koska sitä ei saa ehjänä irti poltinta puhdistettaessa.
Toivottavasti ei jäänyt kaasuvuotoa.

perho-ukko:
Jokainen omalla vastuullaan,en suosittele  Thumbd

retsasung52:
Pikku possahdus, tuodaan kukkia haudalle !

mjo33400:
Jos tommoisia hommia rupeaa itse tekemään niin turvallisin keino on saada moskat pois kun upottaa sen pariksi tunniksi sitruunahappoliuoks een ja sitten nätisti paineilmaa.

akiville:
Eihän se kaasujääkaappi sähköllä kokoaikaa sitä vastusta, 132W, lämmitä, mulla on ainakin siinä säätö 1-7...!?

Mutta tuosta pakoputken rassauksesta. Eikö kellään ole siellä sellaista "kierukkaa" n.10cm pitkä, joka ohjailee liekin lämpöä hieman. Millähän korkeudella sen kuuluisi olla? Mulla oli rautalanka, jonka varassa se oli joskus roikkunut, ruostunut poikki.

-a-

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View