Tekniikkakeskustelut > Primus

Osateho vai täysiteho.

<< < (2/4) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.11.2011     kello on 20:24 ---Kylymät ilimat tulloo. Mikä teho on Primuksessa (2490) virran kulutuksen suhteen järkevin käyttää. Pieni teho (1 tai 2), jolloin pannu käy melkein jatkuvasti, vai iso teho (3 tai 4) ja pannu käy vain pätkittäen.  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Jos nyt kuitenkin ymmärsin mitä tarkoitat niin säädä se siten, että myös sammuu, jolloin tiedät, että teho riittää. Mitä kylmempää niin sitä isommalle. ;)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 23.11.2011     kello on 20:32 ---Mistä tehoista oikein höpiset. :-X

--- Lainaus päättyy ---

En höpise, vaan Höpötän. Eikös kaikissa 2490:ssa pannun tehoa säädetä paineensäätimellä. Minulla se on muutamaan pakkas asteeseen asti 1:llä. Mutta vimme viikon loppuna oli pakkasta 12 astetta niin ykkönen ei enää riittänyt. Elikkä uudestaan, kumpi kuluttaa virtaa enempi se että säädin on isolla ja pannu käy jaksottain, vai säädin mahdollisimman pienellä, että pannu käy lähes jatkuvasti.   ::)

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.11.2011     kello on 21:23 ---En höpise, vaan Höpötän. Eikös kaikissa 2490:ssa pannun tehoa säädetä paineensäätimellä. Minulla se on muutamaan pakkas asteeseen asti 1:llä. Mutta vimme viikon loppuna oli pakkasta 12 astetta niin ykkönen ei enää riittänyt. Elikkä uudestaan, kumpi kuluttaa virtaa enempi se että säädin on isolla ja pannu käy jaksottain, vai säädin mahdollisimman pienellä, että pannu käy lähes jatkuvasti.   ::)

--- Lainaus päättyy ---
kyllähä se vähemmän vie se jaksottain käyminen jos pumppu pysähtyy, mutt mukavampi jos käy mahollisimman paljon

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.11.2011     kello on 21:23 ---En höpise, vaan Höpötän. Eikös kaikissa 2490:ssa pannun tehoa säädetä paineensäätimellä. Minulla se on muutamaan pakkas asteeseen asti 1:llä. Mutta vimme viikon loppuna oli pakkasta 12 astetta niin ykkönen ei enää riittänyt. Elikkä uudestaan, kumpi kuluttaa virtaa enempi se että säädin on isolla ja pannu käy jaksottain, vai säädin mahdollisimman pienellä, että pannu käy lähes jatkuvasti.   ::)

--- Lainaus päättyy ---

Miten minulle tuli sellainen tunne, että piruilet. ;)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 23.11.2011     kello on 21:34 ---kyllähä se vähemmän vie se jaksottain käyminen jos pumppu pysähtyy, mutt mukavampi jos käy mahollisimman paljon

--- Lainaus päättyy ---

Mutta jos pannu käy jatkuvasti, silloin ymmärtääkseni mankkarin pitokäämi vie virtaa ja kiertovesipumppu. Mutta kun pannu käy jaksottain niin silloin sytytys vie virtaa enempi, pitokäämi ja pumppu taas ei ole jatkuvasti päällä.
                  ...Piruilua on se, että osiossa, Mitä tänään syödään. Kertoisin että, lakkakiisselistä tulee parasta kun laittaa suolaa ja sipulia.  ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View