Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akun varaaminen.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 26.01.2015 kello on 19:44 ---Mulla on lataus kerran kuukaudessa vuorokaudeksi kaikkiin harrasteajoneuvoakk uihin....
Käytän retkuiluautossa erillistä Ctek xs-7000 laturia, koska uskon sen olevan älykkäämpi, kuin auton oma vanha laturi. Eipä se akku tosin paljoa kuukaudessa tyhjene. Akku on koko ajan kuitenkin kytkettynä.
Aurinkokennokin näyttää latausta välillä, kun sattuu tallissa olemaan valaisin juuri kennon yläpuolella.
--- Lainaus päättyy ---
Nyt kiinnostus heräsi, mikä se vanha laturi on tyypiltään?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 26.01.2015 kello on 20:27 ---Nyt kiinnostus heräsi, mikä se vanha laturi on tyypiltään?
--- Lainaus päättyy ---
No se on se laturi, jonka sinä korjasit priimakuntoon.... :)
Aattelin vain mielessäni, jotta onko vuonna -97 laturit olleet jo nykyisten älylaturien veroisia.
http://karavaanari.org/index.php/topic,7800.msg134778.html#msg134778
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 26.01.2015 kello on 18:54 ---Ai jaa.Kertoiko miksi? Mä käytän jonkin verran virtaa per/vko mutta jos asiantuntija näin sanoo
niin pitääpä ottaa laturi välillä irti ettei akut mene Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Eipä jäänyt mieleen, varmaankin hän tarkoitti, ellei pidempään aikaan käytetä virtaa, niin ei kannata ladatakkaan, parempi kun akku on levossa? Eipä kunnossa oleva akku juurikaan tyhjene, tuon kiinni olevan Ctekin kuluttama virtakin on kovin minimaalinen.
Minulla osa syynä lyhyeen lataukseen on , kun roikka silloin tällöin pitää ottaa pois ajon vuoksi.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 26.01.2015 kello on 21:10 ---No se on se laturi, jonka sinä korjasit priimakuntoon.... :)
Aattelin vain mielessäni, jotta onko vuonna -97 laturit olleet jo nykyisten älylaturien veroisia.
http://karavaanari.org/index.php/topic,7800.msg134778.html#msg134778
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä voit pitää kiinni koko ajan. Saattaa olla noi vanhemmat jopa parempia. ;) Enhän minä enää muistanut, että sinulle olen korjannut. :-[
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 26.01.2015 kello on 22:18 ---Kyllä voit pitää kiinni koko ajan. Saattaa olla noi vanhemmat jopa parempia. ;) Enhän minä enää muistanut, että sinulle olen korjannut. :-[
--- Lainaus päättyy ---
Tämäpä oli hyvä tieto.... :)
Onkos tuollaisessa vajaa 20 vuotiaassa sitten ihan samanmoinen älytoiminto? Jotenkin sitä vain ajattelee, että tekniikka menisi eteenpäin. Vai liekö sitten sanonta, "vanhassa vara parempi"?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta