Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
LiFePo akku ja laturit
seppoko:
Mikähän olisi turvallinen paikka ostaa otsikon mukaiset tarvikkeet? Eikä edullisuuskaan olisi haitaksi!
Tarjontaa on runsaasti kun olen muutamia klikannut.
tsahkali:
Akut tuli Puolasta, muuta en ostanut….
Alan:
Akut ostin Saksasta, Redodo on merkki. Toimivat kyllä, mutten suosittele, kun ei saa kennokohtaista dataa ulos.
Jos Suomesta ostat, niin Victronin vehkeet mistä tahansa, itse keräilin mistä oli saatavilla ja paras hinta. Kaikki eri kaupoista. Ne toimivat, tai ainakin pääosin. Oli vaan huonoa tuuria, kun DC DC-laturi kärysi ikävästi ensimmäiset noin 1000 km. Nyt ei enää. Näytöksi hankin satasen Samsung-tabletin, siihen Victronin oma käyttöjärjestelmä.
Jos on vanhat aurinkokennot tai pienet, niin uusisin samalla. Itsellä jäi tekemättä ensi vaiheessa, ensi kesäksi jos hankkisi. 2013 vuoden kaksi pienehköä kennoa ei paljoa tuota, vaikka "paperilla" ovat kohtuulliset.
Masa matkailija:
^
Tuon Alanin järjestelmän tuntien juuri noin suosittelen kanssa laittamaan, ja jos kyvyt riittää niin asennuskin helppoa. Tuo akkujen appi yllätti, olisin olettanut paremmaksi.
Omani olen hankkinut banggodilta, siinä saa kennojännitteet ja trenditn sekä ohjattua latsusta ja purkua. Virta ja jännite näkyy reaaliajassa. Ainut mikä puuttuu on Wifi, saisi etänäytön. Nyt vain bt paikallisesti.
Laturina verkosta vanha 50A joka geeliasennolla hoitaa sen mitä tarvitaan, etäkytkennällä voin ladata tarvittaessa. Paneelina 2x210W liimattuna kattoon, siis taipuvat. Mppt säädin 30A puuilosta, pitää hyvin akun 200 Ah varattuna.
Toiseen kulkineeseen ostin akun Aliexpressistä, mutta se oli huono paikka, tuotteet tuli mitä sattuu vaikka tilauksessa näytti ok. Palautukset ei onnistu ja muutnkin yhteydenpito huonoa.
Tässä retkiksessä Vevor hybridi invertteri hoitaa kaiken, ainut että järjestelmä 24V ja etäyhteyksiä ei saa tähän malliin.
elwari:
--- Lainaus käyttäjältä: Masa matkailija - 5.08.2026 kello on 08:19 ---^
Paneelina 2x210W liimattuna kattoon, siis taipuvat. Mppt säädin 30A puuilosta, pitää hyvin akun 200 Ah varattuna.
--- Lainaus päättyy ---
Mikä on kokemus noista liimattavista paneeleista? Olisivat helpot ja kevyet laittaa katolle, kun mulla on vaunu jo ihan maksimipainossa. Juutuubivideoissa jotkut on saaneet ne, no ei nyt ihan palamaan mutta mustumaan ja hajoamaan kovassa auringossa..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta