Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Haussa ensimmäinen kevyt 4 hengen asuntovaunu

<< < (2/3) > >>

Ossi66:
No itse olen sitämieltä ettei 700-900kg painoista löydy käyttömukavaa vaunua 4 henkilölle, mutta mukavuudesta voi olla useita mielipiteitä.
Itse lähtisin siitä että mukavaan matkaamiseen jokaiselle on oma petipaikka ja ruokailupaikka. 1300kg ei ole ongelma mainitulle veturille, että matkaaminenkin on mukavaa. 😉

megaman:
2 ltr. turbotonkin bensakone vie 1300 kiloista vaunua ihan mukavasti.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 26.06.2026     kello on 23:29 ---Itse lähtisin siitä että mukavaan matkaamiseen jokaiselle on oma petipaikka ja ruokailupaikka.

--- Lainaus päättyy ---

Mukavuudesta jos puhutaan, niin tuo on se lähtökohta. Nuo pikkaset vaunut toimii kaksistaan reissatessa, mutta kun siihen otetaan jälkikasvua mukaan, niin alkaa jo ahistamaan. Tuollainen Volvo nyppii kuitenkin sen luokkaa 1.800kg, niin senkään suhteen ei tarttisi hommaa alkaa ahistamaan ihan tarkoituksellisesti .

Itse aloitettiin Detskun 495 QSK:lla, joka on juurikin noita 1.300kg vaunuja ja se täytti tarpeet useiksi vuosiksi. Kaikille ainavalmis peti ja iso jääkaappi oli omalla kokemuksella ne avaintekijät. Vaan silti vaikka muksutkin jo lähti maailmalle, alkoi tuo ahistamaan ja vaihtui Weinsberg 550 UK malliin, joka toikin sitten 1.500kg painoisena täyden 250 leveyden ja muutenkin käyttömukavamman "makkari-alustan", jolloin tuo keittiö-jääkaappi-istuinryhmä alueelle jä ihan huikeasti sitä tilaa pyöriä ja nysvätä. Näin alkoi homma jälleen toimimaan ja kaikki se aikaisempi ahdistus helpotti.

mike:
Kyllä se vanha neuvo pätee yhä, vuokraa ensin joku kokoluokkasi vaunu viikonlopuksi niin saat kunnon käsityksen harrasteesta! Olettaen ettet ole ennestään jo kokeillut.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 26.06.2026     kello on 23:29 ---Itse lähtisin siitä että mukavaan matkaamiseen jokaiselle on oma petipaikka ja ruokailupaikka.

--- Lainaus päättyy ---
  Vaimokin kun tuon vaunun (n.18 v. sitten)osti, lupasi petin muuttaa pöydäksi päivittäin. Kyllä into eka vuonna laantui, jonka jälkeen on tyydytty pikku pöytään. Sitä mahdollisuutta ei 4 hengellä ole pikku vaunussa.
  Vuokrausta hänkin ensin ajatteli, mutta osti kuitenkin parin vuokrauksen hinnalla tuon. "Pientä" laittoa tuon hintaluokan kamppeissa tietenkin on.
  Tuski aloittaja kuitenkaan osaisi oikeita ruutuja rastittaa, vaikka tehtaalta tilaisi?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View