Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit
Maakilat markiisin myrskyliinan kiinnitykseen
Tietis:
Mulla on Thulen markiisin kiinnittämistä varten Thule oma myrskyliinasarja. Mukana tulleet maakiilat on jo pahasti mutkalla ja metalli väsynyt. Ei ne toimi enää vaan taipuvat vasaroinnin alla.
Oon yrittänyt etsiä uusia riittävän järeitä maakiiloja mutta en oo oikein löytänyt. Millaisia ratkaisuja väellä on myrskyliinojen maahan kiinnittämiseen? Onko hyviä vinkkejä mistä tuollaisia maakiiloja löytäisi? Vai onko se vaan ostettava uusi samanlainen sarja ja yritettävä jatkossa olla hakkaamatta kiiloja mutkalle?
Mitään telttakiiloja tai muita tikkuja en siis hae, vaan sellaista leveämpää, vahvaa kiilaa.
K.E.V:
Samoin mennyt itseltä. Hankin käsintehdyt T-muotoisesta metallitangosta leikattu, kärki viistetty teräväksi, lyöntipäähän hitsattu laatta ja varteen porattu reikä. Jos ei maahan uppoa niin siellä iso kivi. Ei ne muut kestä.
Kosmic:
Biltemasta löysin harjateräksestä tehdyt joissa on sekä koukku että lennkki liinan kiinnitykseen
seppoko:
Mä tein kulmaraudasta. Olisikohan mitat 20x20mm ja paksuus ehkä 3mm. Toisen pään leikkasin kulmahiomakoneella teräväksi ja naapuri hitsasi 6mm harjateräksestä n. 4 sentin pätkät yläpäähän estämään liinojen liukumisen mihinkään suuntaan. On semmoiset, että saa hakata kovempaankin maahan vasaralla.
tsahkali:
n. 15mm harjaterästä ½ metriä.
Toinen pää teräväksi, toiseen n. 10cm pätkä hitsaten kiinni.
Se T-pää on hyvä siksi, että siitä voi kangeta tapin ylös, jos sattuu menemään kivien väliin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta