rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: LiFePO4-akun laturi  (Luettu 922 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:59
Vs: LiFePO4-akun laturi
« Vastaus #15 : tänään kello 15:49 »
Juu 230v vaihtovirralla asia on taulukosta katsottavissa, toki sielläkin asiaan vaikuttaa asennuskohde ja ympäröivät olosuhteet mm. Lämpötila jne. Matalilla tasavirroilla pelatessa jännite häviöt nousevat nopeasti etäisyyden kasvaessa eikä kaapelin poikkipinta-aloja pysty suoraan taulukosta katsomaan vaan ne olisi syytä laskea aina. Jos ajatellaan nyt tätä kyseistä tapausta 18A 14,6v latausjännite ja 10m etäisyys tulisi laskennallisesti 10m2 kaapeli laittaa ja sillä saavutettaisiin 2,34% jännitehäviö jolloin todellinen jännite johdon päässä olisi 14,26v kuormitettaessa.
Ohmin lakia tulkinnut noissa jo yli 50 vuotta, eiköhän se kerro kaikkea.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:45
  • Lempäälä
Vs: LiFePO4-akun laturi
« Vastaus #16 : tänään kello 20:29 »
Riittäkö pistokejohdon vahvuus auton keulalta vaunulle...?

Minä laittaisin 10 mm2 johdon, jos olisi pitkä veto. 18 A on kuitenkin aika iso virta.
  Meillä + on pistorsialle ja pistotulpalle  kpl 2,5 neliöö pätkät muut 6 , en keksinyt mittään käyttöä jatkuvalle virralle, niin pistin lataukseen senkin. Miinus on 3 kpl. 1,5., muutoin 6 neliöö, vastoin ohjetta pistin kaikki - yhteen.
  Mulla noi sähkö opinot on 2. vko., puoli vuotisessa kansalaiskoulussa.
  Olen kattellut, kuinka pieniä piuhoja oooppeli on pistänyt ison sulakkeen perään.

anything