Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Retkis Adria Twin 600sp vm 2014, vesi vuotaa jonnekin

<< < (3/4) > >>

sahti:
Sängyn alla olevan kaapin kannen ja sängynpäädyn kun poistaa niin näkee vessan rakenteen taakse ja myös kaikki letkuliitokset lämmittimen luona näkyy sieltä parhaiten.

Toinen mistä näkee vessan letkuja pitkän matkaa kun poistaa allaskaapin alla kulmassa olevan paneelin.

Sanoisin että jos vuoto on siellä puolen autoa niin noilla toimenpiteillä näet mahdollisen vuodon syyn 97% mahdollisuudella.

Katiina:

--- Lainaus käyttäjältä: sahti - 22.05.2026     kello on 18:42 ---Sängyn alla olevan kaapin kannen ja sängynpäädyn kun poistaa niin näkee vessan rakenteen taakse ja myös kaikki letkuliitokset lämmittimen luona näkyy sieltä parhaiten.

Toinen mistä näkee vessan letkuja pitkän matkaa kun poistaa allaskaapin alla kulmassa olevan paneelin.

Sanoisin että jos vuoto on siellä puolen autoa niin noilla toimenpiteillä näet mahdollisen vuodon syyn 97% mahdollisuudella.

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos tästä vinkistä. Melkoinen mysteeri tämä on kun välillä vettä voi laskea ilman että tulee mitään vuotoa näkyviin, sitten välillä tulee pikkuliru sisälle, välillä ulos vaihtaen vuotopaikkaa auton asennon mukaan. Mies kävi reissussa viikonloppuna ja sanoi ensimmäisen kerran keittiöpuolen hanasta tulleen myös ilmaa, auto tankattiin edelliselle reissulle täyteen (en ole ihan varma, minkä kokoinen säilö näissä lie?) eli nyt miehen reissussa säiliössä oli alle puolivälin vettä..  syyllisen etsintä jatkuu siis  8)

Katiina:

--- Lainaus käyttäjältä: sahti - 22.05.2026     kello on 18:42 ---Sängyn alla olevan kaapin kannen ja sängynpäädyn kun poistaa niin näkee vessan rakenteen taakse ja myös kaikki letkuliitokset lämmittimen luona näkyy sieltä parhaiten.

Toinen mistä näkee vessan letkuja pitkän matkaa kun poistaa allaskaapin alla kulmassa olevan paneelin.

Sanoisin että jos vuoto on siellä puolen autoa niin noilla toimenpiteillä näet mahdollisen vuodon syyn 97% mahdollisuudella.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos, tämä vinkki oli hyvä, putkisto saatiin näkyville ja syyllinen löytyi. putkistossa oli löystyneitä liitoksia, joista vesi pääsi vuotamaan. Mies paineli niitä tiukasti kiinni, onkohan ne liitokset sellaisia että se lukitus tapahtuu painamalla vai pitääkö vielä tehdä jotain muuta? Johtopääteltiin eri valumisilmentymiste n myötä että osa vedestä on valunut eristeen(?) ja peltikuoren väliin, osa ehkä ylemmäs koska niitä vesinoroja oli pari kertaa auton lattiallakin. Toivottavasti ei isoja vesivahinkoja ole tullut, syksyn ensimmäisen ilmentymän jälkeen ei vesiä säiliöstä laskettu, ja tänä keväänä otettiin vedet käyttöön noin 4vk sitten, jolloin myös se ensimmäinen vesivuoto auton ulkopuolelta huomattiin. Kertaalleen tuli myös sisäpuolelta.

tsahkali:
Kun olet sen putken työntänyt sinne liittimeen, nykäise sitä, jotta tiedät liitoksen lukittuneen.

Katiina:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  5.06.2026     kello on 09:26 ---Kun olet sen putken työntänyt sinne liittimeen, nykäise sitä, jotta tiedät liitoksen lukittuneen.

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos, tätä pohdittiin juuri että pitäneekö näin varmistaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View