Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

CAN-väylä ja lisävalot

<< < (2/4) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 22.11.2011     kello on 20:47 ---Mistähän lisäkkeistä kyse; apukauko-, etusumu-, työ-, peruutus- jne -valot? Mihin sitä CAN-väylää tarvitaa - työkoneet asia erikseen   8)

--- Lainaus päättyy ---

Odotin oikeasti vastaustasi ja olen samaa mieltä, mutta en uskaltanut vastata kun niin vähän noiden kanssa pelaan. Valot voi aina kytkeä can-väylästä välittämättä. ;) Riippuu vaan, miten tekee.

ose:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 22.11.2011     kello on 20:47 ---Mistähän lisäkkeistä kyse; apukauko-, etusumu-, työ-, peruutus- jne -valot? Mihin sitä CAN-väylää tarvitaa - työkoneet asia erikseen   8)

--- Lainaus päättyy ---

Autossa on can-väyläinern sähkösysteemi, esim vetokoukulle tuli oma ohjausboxi peräkonttiin ja oma virta suoraan akulta.
Apukaukovalot olisi tarkoitus laittaa.

ose:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 22.11.2011     kello on 20:52 ---Odotin oikeasti vastaustasi ja olen samaa mieltä, mutta en uskaltanut vastata kun niin vähän noiden kanssa pelaan. Valot voi aina kytkeä can-väylästä välittämättä. ;) Riippuu vaan, miten tekee.

--- Lainaus päättyy ---
Sitä minä juuri yritän selvittää että voiko tavanomaiselle lisävaloreleelle ottaaa herätevirran pitkiltä valoilta ilma että mikään sekoaa. Apupitkäthän ei tartte kytkintä erikseen.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: ose - 22.11.2011     kello on 21:59 ---Sitä minä juuri yritän selvittää että voiko tavanomaiselle lisävaloreleelle ottaaa herätevirran pitkiltä valoilta ilma että mikään sekoaa. Apupitkäthän ei tartte kytkintä erikseen.

--- Lainaus päättyy ---

Minä tekisin moisen kytkennän.

TsKo:

--- Lainaus käyttäjältä: ose - 22.11.2011     kello on 21:59 ---Sitä minä juuri yritän selvittää että voiko tavanomaiselle lisävaloreleelle ottaaa herätevirran pitkiltä valoilta ilma että mikään sekoaa. Apupitkäthän ei tartte kytkintä erikseen.

--- Lainaus päättyy ---

pitäis pystyä ottamaan.

Valojenohjausmoduul ilta tulee virta valoille suoraan ja ei taida releen vetokäämi tarvita niin paljoa virtaa, että menisi rikkinäisen polttimon tunnistuskaan sekaisin. Sen kummempaa vaaraakaan ei pitäisi olla kun tuota kokeilee sillä yleensä moduuli sulkee linjan johon menee sen mielestä liikaa virtaa tai vastuskuorma on reilusti väärä esim oikosulussa. Se boksi on can-väylässä kiinni, mutta poksilta polttimoille menee jo ihan normi sähköä.

Ainakin vuosituhannenvaihte en bemareissa homma menee noin.

Mulla on tossa vitossa jälkiasennetut kaukovalot ja nekin on ihan perinteisesti kytketty ja pelaavatkin :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View