Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
SUV kesärengas kokemuksia?
Karabiilisti:
Ei ole tainnut näkyä missään testiä missä aidosti testataan renkaan kulumisen kestoa.
Sellainen tuntuma tullut myös noista "laatumerkeistä" että ne on maks kahden kesän kumit ja sitten loppu. 30-40tkm.
Mittasitko paljonko linglong kesti?
K.E.V:
Noup. Michelin Crossclimatet alla, ajettu kohta 80 tkm. Etuset jo kuluneet jonkin verran yli puolenvälin, takana kuin uudet.
Ossi66:
Continentalista suosittelen pysymään erossa.
Mun viimeiset oli ContiCrossContact XL Sport 235/55-17 ja ne kesti XC70 alla 12000km.
megaman:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 21.03.2026 kello on 10:02 ---Continentalista suosittelen pysymään erossa.
Mun viimeiset oli ContiCrossContact XL Sport 235/55-17 ja ne kesti XC70 alla 12000km.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli joskus Kuhmon kesägumssit, kesti saman verran, olin ihmeissäni. Kaikki neljä rengasta kului tasaisesti. :o
Firmassa oli uusi Transiitit kevyt KA. Sillä ajettiin kaksilla renkailla yht. 200 tonnia, sitten auto lähti vaihtoon.
En muista tarkalleen, mutta misukat ja contit taisivat olla. Kesärenkaat oli kyllä sakkokamaa.
"Masi":
Yleensä kun renkaan nimessä on sana sport, niin kumiseos on pehmeä eli kuluu hyvin ;)
Samoin jos renkaan pääasiallinen käyttö on maasto-ajo niin seos on pehmeä eli kuluu hyvin.
Ja yli 3,5 tn kannattaa muistaa kulutuspinnan syvyysmitta, se kun ei ole sama kuin alle 3,5 tn
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta