Saipa helle lopulta kiinni. Ulkona on +37 C. Jäähdytellään vielä pari tuntia Dänischburgin ostoskeskuksessa Lyypekissä, haetaan ilman hiukan viilennyttyä pikkuisen ruokia kotiin ja ajetaan lauttajonoon. Sari Berneriltä vielä pari pulloa Camparia.
Ensimmäistä kertaa oltiin Ivendorfin campingilla, eli siinä ihan lähellä Travemündeen satamaa. Saattaa tuota suositella, jos nyt ei ole ihan halvimmasta päästä. Jos joku sinne haluaa ajella suoraan laivasta, niin respan oven vieressä on automaatti, jolla voi tehdä kirjautumisen alueelle. Näkyi toimivan suomeksikin. Itte tykkään ajella 200-300 km vielä yötä vasten.