Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Ottaa päähän.

<< < (43/116) > >>

sipu:
se vain
jos on yksinyrittäjänä
ei voi kauheesti pitää lomaa varsinkaan 
jos ne asiakkaat ovat joka päiväsiä
vaki asiakkaita  Thumb
itse kyllä pistin oven säppiin
hiljasempaan aikaan
ja pidin lomaa
ihan muutaman viikon  :)

Vesseli:
KELA! Keväällä pilleripurkki maksoi 8,63 €, mutta tänään samanlainen purkki 17,01 €.
Ei mitään selitystä, miksi. KELA oli vain päätänyt jättää korvaamatta osan.

JJJ:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 26.09.2013     kello on 18:43 ---25 vuotta yrittäjänä ja edelleen. Parina ensimmäisenä vuonna jäi lomat muutamaan viikkon. Sen jälkeen on ollut lomia enemmän kuin suurimmalla osalla palkkansaajista. Ja jos lomia ei kykene pitämään ja laskuttamaan kaikkea minkä on tehnyt, niin on tapahtunut pahemman luokan lasku- ja laskutusvirhe.
Ja anteeksi jo etukäteen, mutta yrittäjä joka ei kykene veloittamaan työstään kohtuullista korvausta ei ole yrittäjä vaan harrastelia.

--- Lainaus päättyy ---
Osittain aivan totta, mutta on joillakin aloilla on velvoitteita ja sopimuksia mitä pitää noudattaa, oli lomakausi tai ei. Palkkatyöläiset pitävät lomansa koska se heille kuuluu. Kesätyöntekijöitä toivotonta sasda koska vaaditaan jos jonkinlaista ammattipätevyyttä/koulutusta. Työttömiä rittää, mutta heitä ei kiinnosta parin kuukauden työt etuuksien menettämisen pelossa. Minulle tilanteesi on lähinnä haavekuva ja joudun tyytymään tähän harrastelijan titteliin, ja lisäksi näitä yrittäjäharrastelij oita tuntuu olevan tuttavapiirissäni enemmänkin.

kimi:
Onkohan JJJ meillä yhteinen tuttavapiiri   8)

Captainkidd:
En tunne yrittäjiä jotka valittaisivat ansiotasoaan työhönsä nähden. Joskus vaan joutuu tekemään huonommalla tuntiliksalla pitempiä päiviä saadakseen sen sopivan palkkatason. Hinnoitella silti työnsä kannattavaksi on toki yrittäjyyden yksi perusta, mutta siitä vaan monesti joutuu tinkimään tekemällä enemmän ja näennäisesti halvemmalla. Menestyäkseen kilpailussa ja huonoinakin aikoina.
Mulla tulee 40 vuotta täyteen tänä syksynä ja uutta sitä vaan joutuu opettelemaan, ts koko ajan kouluttautumaan ajan hermolla pysytelläkseen. Kursseille ei sentään ole varaa lähteä, sillä yrittäjähän ottaa itse selville ja opettelee tarvitsemansa tiedot ja taidot. Ja kukas sitä pienyritystä pyörittäis, jos kurssiviikkoja viettelis.
Kuten sanoin, en valita omaa ratkaisuani, koettuine ylä- ja alamäkineen. Verkkokauppa on vielä nuori ilmiö Suomessa, mutta maailman markkinoille pääsee helposti - jos on hyvä tuote hallussa. Ja niitähän on monilla suomalaisillakin pienyrittäjillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View