Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

Fiat robottivaiheisto

<< < (2/2)

K.E.V:
No itsellä 180.000 tällä hetkellä .

Karabiilisti:
Vaikka tuo ei olekaan "perinteinen öljyvaihteisto" niin tuo KEV mainitsema öljynvaihto on tärkeä toimenpide laatikolle.
Tietty kun laatikko käyttää kytkinlevyjä niin niiden kuluminen varmaankin jossain vaiheessa vaikuttaa toimintaan ja vaatii uusimistakin. Käyttötapakin ratkaisee...kuten manuaaleissakin, jollain kestää kytkin 60 000 toisella 600 000.

Juutuubista kun hakee esim  "fiat ducato comfort matic gearbox problems" niin löytyy aiheesta filmiä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: armas ujomieli - 17.12.2025     kello on 20:05 ---Puskaparkissa kuulemma ei parane tuntikausia jurnuttaa robottia- siis konetta käyttää et saa latinkia. Siellä liikkuvia osia laatikossa joka sitten voi hajottaa laatikon kun tyhjäkäyntiä paikoillaan. Tosiaan ollu kanssa tyytyväinen, ajoa vasta vähän vajaa 50t. Ei myöskään paluuta manuaaliin jos vain suinkin mahdollista.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli aikoinaan Citikka robottivaihteistoll a...

Mietein myös painelaakerin kulumista auton seistessä vaihde päällä. Huollossa kerrottiin, että auto tunnistaa tilanteen ja automaattisesti kytkee vaihteiston vapaalle tietyn ajan kuluessa. Olisiko ollut noin minuutti. Sen huomasi, kun oli pitkään seissyt ruuhkassa. Vaihde klonksahti päälle jarrun vapautuksen jälkeen. Normaalisti se ei klonksahtanut. Tietysti oikea tapa olisi vaihtaa vapaalle, jos tiedostaa pidemmän seisotuksen.
En tiedä onko Fiatilla, tai muilla merkeillä vastaavaa suojajärjestelmää.

Rauzi:
130000 on nyt tullu tolla robotilla ajettua, ilman ongelmia. Satasen kohdalla vaihdettiin robotin öljy.

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.12.2025     kello on 18:37 ---No olen reilun satatuhatta km ajanut. Toimii kuin ihmisen mieli. Siitä täytyy muistaa (minkä yleensä iso% unohtaa vaihtaa silloin tällöin öljyt. Enkä tarkoita vaihdelaatikon öljyjä, vaan tämän robotin öljy. Kokeneen asentajan mukaan ihmisiltä on öljy vähissä tai ei koskaan vaihdettu. Tällöin tulee toimintaongelmia. Sinne ei montaa desiä mene, toinen kohde että katsoo tämän kytkinkoneiston nesteet että ne riittävät ja joskus vaihdettukin. Ajaessa oppii nopeasti tavoille ja ei kuinbkovia kilometrejä. Tampereen suunnalla Italia Motors, Vantaalla Raskone lentokentän vieressä esim osaavat asiansa. Varmaan monet muut jotka eivät kuulu tietämiini. Lisäksi olen peltikeulaisissa kuullut että konepellin raosta vedet valuu huonoon paikkaan aiheuttaen sähkövikoja niin manuaaleihin kuin robotteihin. Integroidussa ei tätä esiinny.

--- Lainaus päättyy ---

Se vuoto on tuulilasin alareuna. Vesi ei mene sille tehtyyn kouruun ja putkia pitkin maahan, vaan raosta konehuoneeseen ja just pahimpaan paikkaan. Youtubessa on paljon videoita miten korjata esim ikkunatiivisteellä tms. Mä oon korjannu sen mustalla gorilla teipillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View