Espanjanvesikoiralla on samanlainen turkki kuin villakoiralla eli vaikka se on paksu niin pakkasessa lämmittävä aluskarva puuttuu kokonaan. Tästä syystä alle -10 asteen lämpötiloissa takki tarpeellinen.
Hyvä olla jo 0 - -10.
Oikein kylmissä oloissa -15/20 --> tassunsuojat olisi hyvät.
Koiran vaatteita löytyy esim
https://www.mustijamirri.fi/koirat-koiran-vaatteet
Hyvää huomenta... Kiitos vastauksestasi ja tiedoista, jotka ovat minulle erittäin tärkeitä. Olen jo ostanut hänelle koirankengät kylmää varten, jotka eivät tietenkään ole samat kuin ne, joita käytät siellä, mutta ne käyvät matkallani sinne. Kun olen Suomessa, ostan hänelle teidän ilmastoonne sopeutuneet kengät. Koirani, espanjanvesikoirien joukossa, on "suokoira"-ekotyyppiä, koska paimentamisen lisäksi niillä on villaa, ei turkkia (kuten lampailla), mikä auttaa niitä myös kuivattamaan vettä hyvin. Liitän kuvan hänestä siltä varalta, että tunnistat minut espanjalaiseksi tällä foorumilla, kun olen siellä ensi talvena, hehehe. Terveisiä Espanjan eteläosasta.