Tekniikkakeskustelut > Alde

ALDEN pannu uusiksi

(1/6) > >>

Vesseli:
4,5 vuotta vanhassa autossani ALDE Compact 3010 rupesi "kusemaan " allensa. Vuoto alkoi viime talvena, mutta paikallistaminen vei aikansa, kun hain syytä muualta. Epäilin letkuliitoksia varsinkin lämmönvaihtimella sekä letkuvuotoa vasemman takapyörän edessä olevassa letkussa, joka oli usein märkä. Lämmistyvesikierto menee oven kynnyskotelon läpi ja nousee ylös takapyörän edessä. Vuoto löytyi lopulta itse pannusta, jonka lämmönvaihdin vuotaa. Varaosia ei saa, vaan koko pannu on vaihdettava. Vaihtopannu maksaa 1200 € plus työt. Vaihtaisin itse, mutta kun yhden liitoksen = nestekaasuputki, saa vain luvanvaraisesti.

remppa:
Vaihda vain se pannu itse. Jätä kaasuputki asentamatta ja käy luvanomaavalla kytkemässä.

kaitsute:
Pura pannu osiin ja katso onko lämmönvaihdinta mahdollisuus korjata esim. hitsaamalla tai juottamalla.

Joku kennohuolto / jäähdytinkorjaamo voisi tehdä tuon korjauksen sopuhintaan.

Jushi69:
Näkyypä olevan sitten tyyppivika kun multa levisi myös sama pannu.Samalla lailla kusi allensa kylmänä mutta kun sain lämpimäksi niin en havainnu vuotoa  :o
Mikähän siellä pettää ja mikä sen aiheuttaa.Itse sain pannun liikkeen piikkiin vaikka vaunu on vm-06.

kaitsute:
Oiskohan MJO:lla tarkempaa tietoa asiasta?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View