Tämä vikaantuminen vaikuttaa onnettomalta sattumalta, ei Viiatin ominaisuudelta.
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Tämä vikaantuminen vaikuttaa onnettomalta sattumalta, ei Viiatin ominaisuudelta.
Ensiksi anteeksipyyntö. Luulin, ettei viestä hyväksytty, mutta ylläpito on sen kuitenkin julkaissut. Siksi tauko.
Tarkoitin pienen vetopyörän rullalaakeria syyllisenä. Sen rullia ja laakerikehän pätkiä on laatikon pohjaan syntyneestä aukosta tippunut pohjalevyn päälle kuin myös pienen ja ison vetopyörän hapaitten kappaleita. Auton etupää on nyt pukeilla kesäpaikan pihassa. Etupyörät pyörivät, mutta eri suuntaan. Pysäkille päästiin siis rutinalla ja räiskeellä kun vauhti ja kolmen ja puolen tonnin paino tuhosi vetopyörästön hampaat. Lähetän kuvia, jos onnistun pienentämään ne lähetyskuntoon. Ehjää laatikkoa olen yrittänyt löytää, mutta eihän niitä ole ihan hyllystä ottaa. Minulla olisi ollut tuohon laakersarja valmiina, mutta vahinko ehti ensin. Tietääkö kukaan käykö seuraavan, 1994 ja eteenpäin, mallin laatikko muutoin kun vaihteensiirtäjäviv uston osalta. 2, 5 td moottori kai on sama. Sellainen olisi naapurissa. Irrotin laatikon
En vielä purkanut sitä, kun vaurio on muutenkin selvä. Hajottamolaatikko on kiikarissa. Saas nähdä onnistuuko. Tarkoitus olisi saada auto ehjäksi, vaikkei nyt matkailukäyttöön. Kuvassa on pohjamuoville varisseet ja lohkeamasta ongitut osaset kolmessa keossa: laakeripesän kappaleet, laakerin ulkokehä ja rullat sekä vetopyörästön hampaitten kappaleet. Netistä löysin yhden vastaavan tapauksen, joten tuon rullalaakerin hajoaminen ei ole yleistä. Liekkö samanlainen auto. https://www.youtube.com/watch?v=dRh037t4kIY tuolla kanavalla laatikkorempaa tehty
Tuo on pari vuotta iudempi, mutta tekniikaltaan sama. Vaihteensiirto on tanko + vaijeri, minulla pelkkä tanko. Työskentelyolosuhte et samanhenkiset.
Sivuja: [1] Siirry ylös
|