rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Seisontavakuutus säännöt eri vakuutusyhtiöissä  (Luettu 3203 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:24
  • Kotkan poikii ilman siipii
Katkaisussa tulee myös vakuutussäästö joka on toisen satkun kuussa....
Kelle tulee, kelle ei. Nykyään on vakuutus yhtiössä käynnissä vakuutusjärjestelmi en muutosvaihe. On 2 järjästelmää eli uusi ja vanha. Vanhassa järjestelmässä olevat autot niin vakuutus katkeaa yleensä heti kun tekee liikenteestä poiston ja uudessa järjestelmässä olevilla vakuutukset katkeavat vasta kuukauden päästä. Tämä muutosvaihe kestää vielä vuoden tai kaksi jonka jälkeen kaikilla autoilla on vakuutusyhtiöstä riippumatta tuo yhden kuukauden aika ennenkuin vakuutukset katkeaa.
Jos minä vaihtaisin nyt auton niin se menisi heti tuohon uuteen järjestelmään ja kuukauden vakuutusmaksu menisi

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:20
Vs: Seisontavakuutus säännöt eri vakuutusyhtiöissä
« Vastaus #1 : 7.05.2025 kello on 17:18 »
Kelle tulee, kelle ei. Nykyään on vakuutus yhtiössä käynnissä vakuutusjärjestelmi en muutosvaihe. On 2 järjästelmää eli uusi ja vanha. Vanhassa järjestelmässä olevat autot niin vakuutus katkeaa yleensä heti kun tekee liikenteestä poiston ja uudessa järjestelmässä olevilla vakuutukset katkeavat vasta kuukauden päästä. Tämä muutosvaihe kestää vielä vuoden tai kaksi jonka jälkeen kaikilla autoilla on vakuutusyhtiöstä riippumatta tuo yhden kuukauden aika ennenkuin vakuutukset katkeaa.
Jos minä vaihtaisin nyt auton niin se menisi heti tuohon uuteen järjestelmään ja kuukauden vakuutusmaksu menisi
Onko mitään linkkiä tähän...

Itse en ole kuullutkaan moisesta. Toki joillakin yhtiöillä on ollut moottoripyörillä tuollainen käytäntö.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #2 : 7.05.2025 kello on 17:24 »
Onko mitään linkkiä tähän...

Itse en ole kuullutkaan moisesta. Toki joillakin yhtiöillä on ollut moottoripyörillä tuollainen käytäntö.
Ei oo linkkiä,keskustelin vakuutusyhtiön asiakaspalvelun kanssa ja satuin ihmettelemään kun mulla katkeaa vakuutukset heti ja kaverilla vasta kuukauden kuluttua ja ollaan samassa yhtiössä. Sain tuollaisen selvityksen.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #3 : 7.05.2025 kello on 17:26 »
Ei oo linkkiä,keskustelin vakuutusyhtiön asiakaspalvelun kanssa ja satuin ihmettelemään kun mulla katkeaa vakuutukset heti ja kaverilla vasta kuukauden kuluttua ja ollaan samassa yhtiössä. Sain tuollaisen selvityksen.
Ok, eli toistaiseksi "Esson baarin" juttua...

Mikä yhtiö?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #4 : 7.05.2025 kello on 17:33 »
Ok, eli toistaiseksi "Esson baarin" juttua...

Mikä yhtiö?
Ei kai sillä yhtiöllä oo mitään väliä jos on kerran esson baarin juttuja

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #5 : 7.05.2025 kello on 17:57 »
Ei kai sillä yhtiöllä oo mitään väliä jos on kerran esson baarin juttuja
No ei... :)

Olisin vain kysynyt, missä mennään.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:18
« Vastaus #6 : 7.05.2025 kello on 21:38 »
siinä on ero jos auto on oma vai rahoitusyhtiön, rahoitusyhtiö ei suostu aina katkaisemaan vakuutusta koska se on se omistaja.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:51
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #7 : 7.05.2025 kello on 21:53 »
siinä on ero jos auto on oma vai rahoitusyhtiön, rahoitusyhtiö ei suostu aina katkaisemaan vakuutusta koska se on se omistaja.

Ja jokainen poisto/käyttöönotto on  todennäköisesti maksullinen tapahtuma. Tekeehän siinä yhtiön virkailija töitä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
« Vastaus #8 : 7.05.2025 kello on 22:04 »
Ja jokainen poisto/käyttöönotto on  todennäköisesti maksullinen tapahtuma. Tekeehän siinä yhtiön virkailija töitä.
Virkailija ei tee mitään. Tietotekniikka tekee.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
« Vastaus #9 : 8.05.2025 kello on 08:27 »

Ei siinä kyllä virkailija tee töitä vaan tietokone. Eiköhän tuo homma ole joka yhtiöllä automatisoitu. Ainakaan mulla ei vakuutusyhtiö ota noista mitään. Traficom ottaa 6€ liikennekäytöstä poistosta ja käyttöönotto on ilmainen. Katsastuskonttorill a tehtynä eli käsityönä hinta olis jotain ihan muuta.

Ens vuoden korkeammilla veroilla tuo 6€ on liikennekäytöstä poistolla äkkiä katettu.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #10 : 8.05.2025 kello on 09:48 »
Ei siinä kyllä virkailija tee töitä vaan tietokone. Eiköhän tuo homma ole joka yhtiöllä automatisoitu. Ainakaan mulla ei vakuutusyhtiö ota noista mitään. Traficom ottaa 6€ liikennekäytöstä poistosta ja käyttöönotto on ilmainen. Katsastuskonttorill a tehtynä eli käsityönä hinta olis jotain ihan muuta.

Ens vuoden korkeammilla veroilla tuo 6€ on liikennekäytöstä poistolla äkkiä katettu.
Mikä vakuutusyhtiö ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään...?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:51
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #11 : 8.05.2025 kello on 10:35 »

Minä tarkoitinkin rahoitusyhtiötä, mikä mainittu lainauksessa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #12 : 8.05.2025 kello on 12:56 »
Mikä vakuutusyhtiö veloittaa liikennekäytöstä poistosta?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
« Vastaus #13 : 8.05.2025 kello on 13:56 »
Minä tarkoitinkin rahoitusyhtiötä, mikä mainittu lainauksessa.

Kappas joo, niinpä tuossa olikin. Luin siis huonosti.

Mikä vakuutusyhtiö ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään...?

Mulla on ollut lyhyen karavaanariurani aikana matkamökin vakuutukset aiemmin Iffissä ja nyt Pohjolassa. Kumpikaan ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään. Tai siis veloittavat kyllä sen Traficomin 6€ palvelumaksun jos liikennekäytöstä poiston tekee vakuutusyhtiön sivuilla. Tämän he sitten tilittävät Traficomille, eli vakuutusyhtiö itse ei veloita mitään.

Jos liikennekäytöstä poiston tekee Traficomin sivuilla, laskuttaa he siinä yhteydessä tuon saman 6€ eikä vakuutusyhtiöltä tule enää mitään.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #14 : 8.05.2025 kello on 14:00 »
Mulla on ollut lyhyen karavaanariurani aikana matkamökin vakuutukset aiemmin Iffissä ja nyt Pohjolassa. Kumpikaan ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään. Tai siis veloittavat kyllä sen Traficomin 6€ palvelumaksun jos liikennekäytöstä poiston tekee vakuutusyhtiön sivuilla. Tämän he sitten tilittävät Traficomille, eli vakuutusyhtiö itse ei veloita mitään.

Jos liikennekäytöstä poiston tekee Traficomin sivuilla, laskuttaa he siinä yhteydessä tuon saman 6€ eikä vakuutusyhtiöltä tule enää mitään.
Asia selvä...

Meinasin jo innostua.  :)
Aivan sama tekeekö liikennekäytöstä poistoilmoituksen Trafin, tai vakuutusyhtiön kautta. Aina maksaa sen 6 €.