Sivuja:
Toiminto
  • #31 kirjoittanut Aakku 03 Jun 2026

  • Juu käyttölaitteet on jo suojattu omilla sulakkeilla, se tuli tuossa aiemmin jo tehtyä kaikkiin akulla oleviin lähtöihin. Sen lisäksi on vielä erikseen omat sulakkeet eri virtapiireille.

    Tuo 200Ah lifepo väittäs BMS.n antavan saman verran eli 200A maksimia ulos. Toki 80A pääsulake on vaunussa. Eikä tuollaisia virtoja tarvitse, ellei ole invertteriä.
    Sittenhän sulla lienee kaikki kunnossa...

    Jos tuon päävirtakatkaisijan haluat laittaa, niin pitää muistaa oikea toimintajärjestys. Ensin paneelilta ja DC/DC laturilta syöttö pois ja vasta sitten hupiakkujen virtapiiri poikki pääkatkaisimella.
    Itse otan vain liittimen irti paneelien plus johdosta, mutta toki oikea virrankatkaisin olisi parempi mahdollisen kipinöinnin varalta. Itse otan paneelin johdon irti yleensä tallissa. DC/DC laturille mulla on oma pääkatkaisija.
  • #32 kirjoittanut Jotahi Pientä 03 Jun 2026
  • Sittenhän sulla lienee kaikki kunnossa...

    Jos tuon päävirtakatkaisijan haluat laittaa, niin pitää muistaa oikea toimintajärjestys. Ensin paneelilta ja DC/DC laturilta syöttö pois ja vasta sitten hupiakkujen virtapiiri poikki pääkatkaisimella.
    Itse otan vain liittimen irti paneelien plus johdosta, mutta toki oikea virrankatkaisin olisi parempi mahdollisen kipinöinnin varalta. Itse otan paneelin johdon irti yleensä tallissa. DC/DC laturille mulla on oma pääkatkaisija.

    Juu kyllä sitä on pyrkinyt huolehtimaan tämmöset asiat kuntoon, että saisi levollisin mielin matkustella.
  • #33 kirjoittanut Jotahi Pientä 05 Jun 2026
  • Vessan tasoa työstetty, ja päädyttiin rosteri altaaseen sekä kromattuun cometin hanaan.



    Pyökkilevy saatu leikeltyä sopivaksi, ja seuraavaksi lakkaus.



    Lakka kerrosten välissä piti tehdä kevyt välihionta, muutama kerros laitettiin. Valmis tuotos paikalleen ja ero vanhan ja uuden välillä on aika huomattava. Tästä huolimatta uusi taso sopii mielestäni vessan olemassa olevaan sisustukseen varsin mukavasti.



    Ennen:


    Jälkeen:



    Koko lattiamatto leikelty loppuun ja on aika miellyttävä jalan alla täytyy myöntää, antaa myös hieman näköä kokonaisuuteen.




    Vielä ois rullaverhon kannakkeen tekoa ja muuta pientä viimeistelyä jäljellä. Tämän projekti ketjun pistän kuitenkin nyt tauolle joksikin aikaa ainakin, katsotaan mitä vaunun kanssa tehdään jatkossa. Ainakin vielä tulevaisuuteen jää makuuhuoneen uusien sänkyrunkojen teko sekä ulkokaton maalausta.
  • #34 kirjoittanut reissu 05 Jun 2026
  • ^
    Paljon tyylikkäämpi kuin alkuperäinen. Mikä sen tason päällä olevan "venkuralistan" tarkoitus on?
  • #35 kirjoittanut Jotahi Pientä 05 Jun 2026
  • ^
    Paljon tyylikkäämpi kuin alkuperäinen. Mikä sen tason päällä olevan "venkuralistan" tarkoitus on?

    Sen ajatuksena on pitää tavarat tasolla, etteivät niin herkästi tipu lattialle ja toisaalta lapset, kun pesevät käsiään niin rajoittas veden meno tuonne ”kuivalle” puolelle pöytää.
  • #36 kirjoittanut resu 05 Jun 2026
  • Vessan tasoa työstetty, ja päädyttiin rosteri altaaseen sekä kromattuun cometin hanaan.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Pyökkilevy saatu leikeltyä sopivaksi, ja seuraavaksi lakkaus.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Lakka kerrosten välissä piti tehdä kevyt välihionta, muutama kerros laitettiin. Valmis tuotos paikalleen ja ero vanhan ja uuden välillä on aika huomattava. Tästä huolimatta uusi taso sopii mielestäni vessan olemassa olevaan sisustukseen varsin mukavasti.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Ennen:
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Jälkeen:
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


    Koko lattiamatto leikelty loppuun ja on aika miellyttävä jalan alla täytyy myöntää, antaa myös hieman näköä kokonaisuuteen.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


    Vielä ois rullaverhon kannakkeen tekoa ja muuta pientä viimeistelyä jäljellä. Tämän projekti ketjun pistän kuitenkin nyt tauolle joksikin aikaa ainakin, katsotaan mitä vaunun kanssa tehdään jatkossa. Ainakin vielä tulevaisuuteen jää makuuhuoneen uusien sänkyrunkojen teko sekä ulkokaton maalausta.
    Mistä hommasit altaan ja mitä maksoi?
  • #37 kirjoittanut Jotahi Pientä 06 Jun 2026
  • Mistä hommasit altaan ja mitä maksoi?

    vapaa-aika.com tilasin altaan ja hanan.

    https://vapaa-aika.com/product/1035/pesualtaat-rst
    Pesuallas Ovaali S 340 x 270 x 120 mm rst (64032-RR), 46,50 €
  • #38 kirjoittanut hartsakoski 06 Jun 2026
  • Tyylikästä jälkeä Thumb
  • #39 kirjoittanut Jotahi Pientä 08 Jun 2026
  • Tyylikästä jälkeä Thumb

    Kiitos 👌
  • #40 kirjoittanut Jotahi Pientä 13 Jun 2026
  • Tämmösen alumiinista taittelin verhon kannakkeeksi, hyvin pelloo.



    Lopullisessa kuosissa alkaa vaunu olemaan, rouva aikoi vielä uusia verhoilut patjoihin.











  • #41 kirjoittanut Yrjö 13 Jun 2026
  •   Komia tullee, ei maha mittään, mutta tulkoon!!
  • #42 kirjoittanut mjo33400 14 Jun 2026
  • Hyvää työtä olet tehnyt. Thumb
Sivuja:
Toiminto