Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Varaosien hinnoittelu Suomessa
Karabiilisti:
Just meni tilaukseen mooottorilämmitin volvoon Defa 413722
Suomen kaupat 194-270eur
Ruottissa 145+postit
Viro 160, rahti 0e.
Suomessa siis vissiin toimitilat ja palkat noin 33% kovemmat kuin ruattissa ja 21% enempi kuin virossa. (hinnat kaupoista joissa tavara oli omassa varastossa, (ei toimittajan/kiinan varastossa))
Eilen Biltema yllätti, sieltä sai auton akun yhtä halvalla kuin naapurimaista. Thumb
Mutta ei se kiellettyä ole pyytää isompaa hintaa. Se voi olla jopa kannattavaa.
Aakku:
Viimeksi ostin retkipakuun öljynpaineen säätimen...
Euroopassa oli kahdessa paikassa alkuperäinen tarjolla. Menin sitten paikalliseen Mekonomen liikkeeseen varaosanumeron kanssa. Seuraavana aamuna oli säädin kädessäni. Hinta oli jopa halvempi, kuin Euroopan postimyynnissä, kun piti laskea postikulutkin mukaan. Odotusaikakin supistui parista viikosta seuraavaan aamuun. Totesin, että miksi mennä merta edemmäs kalaan.
Yleisvaraosia saa Euroopasta edullisemmin, mutta autokohtaiset ja varsinkin alkuperäislaatuiset on monesti ihan samoissa hinnoissa, kuin meilläkin.
Mekonomen taitaa olla ruotsalainen yritys, mutta tilaavat tukkureilta ympäri Eurooppaa. Varastot varmaan Ruotsissa. Tämä esimerkkivaraosa tuli suomalaiselta tukkurilta.
megaman:
Minä menen yleensä ekana paikalliseen varaosaputkaan, monesti ei kannata motonettiin vaivautua. Osat löytyy yleensä suoraan hyllystä, tai saa sen jo jo samana iltapäivänä. Ja palvelu on ystävällistä.
Virosta olen tilannut pohjapanssarin, kun Suomesta ei löytynyt. Tosin sopivuus ei ollut 100% mutta sopi lopulta kuitenkin.
Motonetista ostettiin tänään Citronella kynttilöitä, hyttyset ei niistä tykkää.
Porvoon uudesta biltemasta haettiin konepestävää grillausalustaa, ei ollut. Loppu.
Lääniä riitti, sisällä ja ulkona. 😮
seppoko:
Kuopiossa oli Ad-varaosa hyvä liike. Sitä suositteli ja itsekin käytti mun luottoasentaja.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 2.07.2025 kello on 14:30 ---Kuopiossa oli Ad-varaosa hyvä liike. Sitä suositteli ja itsekin käytti mun luottoasentaja.
--- Lainaus päättyy ---
Eikös AD-varaosamaailma ole Suomessa Bromannin...?
Elikä sama omistaja, kuin Motonetissäkin. Sieltä hain aikoinaan firman piikkiin osia, elikä yrityksille tarkoitettu.
Onko sitten Motonet Pro jonkinlainen uusi juonne, vaiko sama?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta