Sivuja: [1] Siirry alas
Kiitos MJO :lle kaavioista, ei vaikuta loputtoman monimutkaiselta värkiltä jos/kun joutuu korjaamaan. Toki tuolla ainakin yksi IC näkyi olevan jota ei varmasti löydä mistään, mutta noin muuten.
Calirassa oli samaa vikaa kuin täällä oli muullakin ollut eli Termat-osion rele ei ollut erottanut akkuja toisistaan. Tokeni kun otti ylemmän ohjauspaneelille menevän liittimen kokonaan irti ja laittoi takaisin ja sen jälkeen on ainakin jokusen startin tuntunut toimivan oikein eli akut yhdessä käydessä ja erossa kun kone ei käy. Kerro mitä IC-piiriä ei löydy?
Kerro mitä IC-piiriä ei löydy? En tiedä mistä olin mukamas tuossa kytkennässä sinne IC :n nähnyt mutta eihän siellä sellaista näytä olevan.. Yksi kysymys olisi kuitenkin, osaatko kertoa mikä on nastasta 8 lähtevän johdon tarkoitus? Sinun kuvassasi siinä luki "Minus", tässä netissä löydetyssä ohjeessa kuitenkin eri tietoa ja joku siihen on omassa autossani jälkikäteen laittanut piuhaan väliin lasiputkisulakkeen. Onhan piirilevyllä kaksi LM324 piiriä, kyllä niitä ihan IC:ksi kutsutaan. Toi minunkin kuva on joskus netistä kaivettu ja kytkentäkuvan olen piirtänyt kun laite oli pöydällä. Miinus on sinunkin kuvassa nasta 8.
Onhan piirilevyllä kaksi LM324 piiriä, kyllä niitä ihan IC:ksi kutsutaan. Toi minunkin kuva on joskus netistä kaivettu ja kytkentäkuvan olen piirtänyt kun laite oli pöydällä. Miinus on sinunkin kuvassa nasta 8. No juu, tottahan tämäkin, en perus-oparia jotenkin laske IC :ksi kun niiden saanti ei ikinä lakkaa ja on niin simppeli osa. Mutta on pakko kysyä todella tyhmä kysymys että MITÄ tuon miinuksen on tuossa tarkoitus tehdä? Kaikki paneelia (Calira Bord-Control 820) ja sähköpumppuja yms myöden tuntui pelaavan täysin vaikka tuo piuha oli irtikin? Toisessa ohjeessa/kytkentäkuvassa tuohon Caliraan on lähes jokaiseen johtoon merkitty sulake, jos tällaiset ovat olemassa niin ovatkohan ne ihan tuolla Caliran sisällä?
Sivuja: [1] Siirry ylös
|